Burda Media Polska, należący do niemieckiego wydawcy Hubert Burda Media, przejął spółkę G+J Polska, która wydaje w Polsce 12 magazynów (m.in. „Gala”, „National Geographic”, „Focus”, „Glamour” czy „Moje Gotowanie”), a także serwisy internetowe oraz książki.
Dzięki przejęciu G+J Polska Burda, znana z takich pism, jak: „Elle”, „InStyle” i „Chip”, poszerzy portfolio do 30 tytułów i 20 serwisów internetowych. Z ostatnich dostępnych danych finansowych za 2011 r. wynika, że Burda miała 63 mln zł przychodów. G+J Polska zakończył tamten rok ze 117,9 mln zł wpływów. Poprzez przejęcie Burda chce wzmocnić swoją pozycję w walce o czytelników i budżety reklamowe z Edipresse Polska, Marquard Media oraz gigantem rynku – wydawnictwem Bauer.
– Zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także warunki dla kolejnych inwestycji w media elektroniczne – skomentował Fabrizio D’Angelo, prezes Burda International.
Zgodę na transakcję musi teraz wydać UOKiK.
Reklama