"Jak pokazują ostatnie rekomendacje dla ABC Data, profesjonaliści rynkowi podzielają naszą opinię o niedowartościowaniu spółki, wyceniając ją zdecydowanie powyżej obecnej ceny akcji. Dlatego też MCI Management nie zamierza sprzedawać akcji tej spółki, dopóki jej kurs nie wzrośnie powyżej poziomu 6 zł za walor" - powiedział Smorszczewski, cytowany w komunikacie spółki.

W raporcie z 11 kwietnia analitycy DM mBanku wydali dla akcji ABC Data zalecenie "kupuj", ustalając cenę docelową na poziomie 5,71 zł. Podtrzymali w ten sposób swoją poprzednią rekomendację. Cena 5,71 zł zawarta w rekomendacji domu maklerskiego jest o 41% wyższa od ceny z dnia wydania raportu, kiedy kurs akcji spółki wynosił 4,05 zł.

"Rekomendacja DM mBanku to kolejna pozytywna publikacja analityczna na temat naszej spółki portfelowej. Cieszy zwłaszcza fakt, że analitycy docenili olbrzymi potencjał wzrostu jej akcji, dając cenę docelową o 41% wyższą od bieżącej" - dodał prezes MCI Management.

"Zamiarem MCI jest dalsze budowanie wartości ABC Daty poprzez wspieranie inicjatyw rozbudowy portfolio produktowego i ekspansji zagranicznej w Europie" - zaznaczono w informacji.

Reklama

Na dzień wydania raportu MCI Management posiadał akcje ABC Data odpowiadające za 61,5% jej kapitału zakładowego.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych pod własną marką Colorovo. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4822,47 mln zł w 2013 r. wobec 3693,07 mln zł rok wcześniej.