"Transformacja cyfrowa dzieje się wokół nas i w firmach to jest coś, co trzeba robić tu i teraz. Tymczasem aż 40% menedżerów firm akceptuje brak pośpiechu w reagowaniu na tę tendencję. Uważamy, że firmy nie powinny i wręcz nie mogą czekać, bo konkurencja zmiecie ich z rynku nowymi modelami biznesowymi. Już pojawiają się zwiastuny takich nowych modeli" - powiedział Niebylski podczas spotkania z dziennikarzami.

Wskazał przykłady Ubera, który zmienił rynek taksówkarski w miastach na świecie, nie posiadając pojazdów oraz Airbnb, który zdobył znaczącą rolę w rynku turystycznym, nie posiadając hoteli.

"Należy wyszczególnić trzy istotne trendy w ramach transformacji cyfrowej: cyfrową kulturę ko-innowacji i SAP jest częścią tej zmiany przechodząc do roli aktywnego twórcy rozwiązań dedykowanych indywidualnie dla klienta. Jeszcze niedawno nikt by nie przypuszczał, że naszymi nowymi klientami będą chociażby operator platformy gier e-sportowych, port w Hamburgu, czy firma sanitarna. Współpraca z nimi pozwoliła na zwiększenie sprzedaży, czy efektywności ich biznesów. Kolejne trendy to pozyskiwanie i rozwój talentów, czy aktywizacja kreatywności pracowników niższych szczebli w firmach" - wskazał dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w SAP Polska.

>>> Czytaj też: "Uberyzacja" zatrudnienia. Ekonomia na żądanie całkowicie zmienia rynek pracy

Podkreślił również rosnące znaczenie Big Data, czyli gigantycznych zbiorów danych.

"To szumny termin, ale firmy muszą być ostrożne. Według badań, w przemyśle naftowym wykorzystywane jest tylko 1% danych, jakie uzyskują firmy podczas swojej działalności i są to dane wtórne. Tymczasem jest potencjał do uzyskiwania danych, które pozwolą na chociażby prognozowanie potencjalnych awarii. W efekcie kluczowe jest, aby z tych zbiorów wyciągać to, co ma znaczenie, aby ogrom tych danych nie stał się 'kulą u nogi' i znaleźć algorytm, który będzie skutkował lepszym, efektywniejszym działaniem" - wskazał Niebylski.

Juliusz Kornaszewski z Intel Technology Poland dodał, że Big Data nadal jest na początku drogi. Według niedawnych badań, jakie koncern przeprowadził w krajach regionu środkowoeuropejskiego, w Polsce jedynie 25% badanych firm zbiera obecnie uzyskiwane dane i jest to najmniejszy odsetek w regionie.

"Pocieszające jest, że znacznie więcej zamierza zacząć zbierać pozyskiwane zbiory danych. O tym, jak ważkie mogą być to dane niech świadczy chociażby fakt, że samolot generuje 2 TB danych o pracy silnika podczas lotu transatlantyckiego, a wnioski z tych danych mogą być kluczowe wręcz dla ludzkiego życia" - podsumował Kornaszewski.

SAP Polska to polski oddział globalnego producenta oprogramowania SAP.

Intel jest światowym liderem w dziedzinie komputerowych innowacji. Jako pierwsza firma na świecie oferuje w sprzedaży "bezkonfliktowe" mikroprocesory.