W badaniu przeprowadzonym przez Morgana Stanley sieć ta została uznana za najlepiej wypozycjonowanego detalistę wśród sklepów spożywczych w USA - podaje serwis yahoo.com. Wypadła w nim lepiej niż m. in. Walmart, Target i Whole Foods. Kroger ma przewagę nad konkurencją dzięki kluczowej fuzji z Harris Teeter i Vitacost.com, która miała miejsce w 2014 roku.

Fuzja z Harris Teeter dała Krogerowi dostęp do technologii „Express Lane”, która umożliwia użytkownikom dokonywanie zamówień online i ich odbiór w różnych punktach. Tuż po dokonaniu przejęcia Kroger rozpoczął testowanie własnego serwisu, opartego na sprawdzonym gotowym modelu. Obecnie jest on już dostępny w 184 miejscach.

Z kolei fuzja z Vitacost specjalizującą się w problematyce zdrowego trybu życia i odżywiania dostarczyła Krogerowi nowego modelu sprzedaży online. Wskazówki i wsparcie techniczne ze strony nowego nabytku przyczynią się w ciągu 2-3 lat do szybkiego wzrostu Krogera w zakresie e-commerce. Internetowa sprzedaż ma opierać się głównie na dostawach do domu.

Kolejną przewagą Krogera nad konkurencją jest zdolność firmy do gromadzenia i analizowania danych odnoszących się do konsumenckich zachowań. Zajmujący się analizą użytkowników dział firmy nazywany „84,51” ma być kluczowym narzędziem w sieciowym rozwoju firmy.

>>> Czytaj też: PKB jest mylące. To zestawienia pokazuje prawdziwą siłę gospodarek