Amerykańskie sieci handlowe oferują teraz produkty po niezwykle niskich cenach, wciąż nie mogąc znaleźć na nich nabywców. W jednym z domów towarowych amerykańskiego giganta handlowego – Macy’s, można znaleźć diamentowe kolczyki w 14-karatowym białym złocie przecenione o 64 procent.
Z kolei w oferujących produkty elektroniczne sklepach Circuit City, można znaleźć 40-calowe telewizory Samsunga z technologią high-definition kosztujące zaledwie 500 dolarów, czyli około 1500 złotych.
„Ten tydzień nic już nie zmieni.” – mówi Burt Flickinger z firmy Strategic Resource Group, doradzającej sieciom handlowym. „Konsumenci są bardziej wstrzemięźliwi w wydawaniu pieniędzy i zaciąganiu kredytów niż kiedykolwiek wcześniej. Po 25-letnim tsunami wydawania pieniędzy, przyszła pora na oszczędzanie.”.
Dla amerykańskich sieci handlowych okres przed- i poświąteczny był do tej pory czasem największych żniw. Sprzedaż w tym okresie odpowiadała za co najmniej jedną trzecią całorocznej sprzedaży.