Tak wynika z najnowszego raportu instytutu Gallupa "Amerykanie w Pracy”.

Tylko co trzeci Amerykanin jest zainspirowany swoją pracą i usatysfakcjonowany tym, co robi. Około połowy wykonuje swoje obowiązki ale bez entuzjazmu i zbytniego zaangażowania. Prawie 20 procent nie lubi lub nienawidzi pracy, ciągle narzeka i zaraża innych własnym niezadowoleniem.

Straty wynikające z obniżonej produktywności nieusatysfakcjonowanych pracowników Instytut Gallupa oszacował na 550 miliardów dolarów. Nic więc dziwnego, że pracodawcy oferują pracownikom dodatkowe zachęty takie jak wyjazdy integracyjne, bilety na mecze lub do kina, a nawet czas na drzemkę w pracy. Tego rodzaju premie nie zmieniają jednak zasadniczo nastawienia pracowników.

Autorzy raportu podkreślają, że ważniejsze są takie elementy jak: dobry szef, możliwości rozwoju, szanse na awans oraz premie i podwyżki wynagrodzenia.

Reklama