19 maja w warszawskiej siedzibie firmy Lenovo po raz pierwszy po objęciu funkcji spotkał się z polskimi dziennikarzami Eric Cador. Od 1 maja 2015 r. Eric Cador jest prezesem EMEA (Europa Środkowy Wschód i Afryka) oraz Senior Vice-President grupy Lenovo. Eric Cador ma 30-letnie doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierowniczych na rynku IT i podczas spotkania podzielił się swoimi poglądami na temat przyszłości rynku IT, nie tylko w Polsce, ale też w całym regionie i na świecie.

Lenovo jest obecnie największym producentem komputerów PC na świecie, według danych firmy analitycznej Gartner. Jest też w pierwszej piątce największych producentów tabletów i smartfonów.

Eric Cador podczas spotkania w Warszawie zapowiedział trzy główne kierunki działania na rynkach, które będą mu podlegać. Po pierwsze, Lenovo skoncentruje się na konsolidacji działalności w ramach ostatnich nabytków, m.in. Motoroli, a także konsolidując rynki lokalne czy regionalne. Po drugie, zwiększy nacisk na efektywność działania. – Będziemy walczyć o każdego dolara niższych kosztów, tak na etapie produkcji, jak i logistyki czy marketingu oraz serwisu – wyjaśniał Cador. Po trzecie, Lenovo

Już kilkanaście miesięcy temu prezes firmy Lenovo Yang Yuanqing zapowiedział, że firma zamierza zostać liderem rynku smart fonów (obecnie zajmuje trzecie miejsce) i urządzeń mobilnych. – Chcemy stać się liderem na rynku smartfonów i urządzeń mobilnych – mówił prezes Lenovo.

Reklama

Eric Cador uważa, że smartfon to produkt konsumpcyjny, który świadczy o statusie społecznym posiadacza, zatem opanowanie tego segmentu jest ważne nie tylko z powodu przychodowości i dynamiki rynku, ale też prestiżu globalnego gracza jakim jest Lenovo.
Na pytanie Dziennika Gazety Prawnej – czy światowy rynek sprzętu komputerowego został już ostatecznie podzielony i nie ma na nim miejsca na nowych graczy, choćby regionalnych czy krajowych przyznał, że raczej pojawienie się nowej firmy jest wykluczone. – Przeciwnie, będzie coraz szybciej postępować konsolidacja rynku – przekonuje Eric Cador. Zwrócił uwagę, że jeszcze 20 lat temu w Polsce 60 proc. sprzedawanych PC- tów było produktami nie markowymi, obecnie jest odwrotnie – 60 proc. to produkty markowe, wiodących światowych producentów.

Eric Cador karierę zawodową w branży IT rozpoczął w polskiej firmie sprzedającej komputery – Computerland. Dopiero potem, w 1985 roku, przeszedł do HP jako menedżer ds. produktów w paryskim dziale komputerów osobistych.

Przez dziesięć lat kierował działalnością HP w regionie EMEA w segmencie PC, pełniąc funkcję Senioer Vice-President działu komputerów osobistych (Personal System Group). Rola ta została następnie poszerzona o zwierzchnictwo nad działem systemów drukowania (Printing and Personal Systems, PPS). Należał do zespołu liderów, którzy dokonali integracji z firmą Compaq i przekształcili dział pecetowy HP. Odpowiadał za strategię wchodzenia na rynek i ogólne wyniki finansowe działu PSS w EMEA, który oferował komputery osobiste, stacje robocze, drukarki, rozwiązania graficzne, zarządzane usługi druku oraz usługi internetowe dla użytkowników biznesowych i konsumentów indywidualnych. Pod jego kierownictwem firma HP zajęła pierwsze miejsce w regionie EMEA.

W ciągu ostatnich dwóch lat Eric Cador prowadził własną firmę doradzającą różnym klientom w zakresie strategii i planów biznesowych, struktury organizacyjnej, strategii wchodzenia na rynek, integracji po fuzjach i przejęciach, a także rozwoju umiejętności przywódczych i coachingu.

>>> Polecamy: Zarobki informatyków w Polsce i w Europie, czyli dlaczego inżynierowie emigrują z kraju