Zazwyczaj to klient jest poszkodowany, bo nie doczytał regulaminu, który traf chce jest zazwyczaj pisany drobnym drukiem i ma wiele stron. Bo punkty były tak zawile sformułowane itd. Tym razem było odwrotnie. Poszkodowana jest sieć dyskontów.
Na czym miała polegać promocja o nazwie: „Kupuj sprytnie i tanio”? Pod koniec ubiegłego miesiąca klient mógł kupić produkty spod znaku marek własnych sieci i jeśli nie byłby z nich zadowolony, mógł zwrócić w dyskoncie opakowanie po tych produkcie, aby otrzymać zwrot pieniędzy.
I tu właśnie niemiecka sieć mogła przekonać się co znaczy „sprytnie” po polsku. Klienci okazali się wyjątkowo wybredni. Nagle produkty, które były wcześniej chętnie przez nich nabywane okazały się niedobre i nie spełniające ich oczekiwań.
Stoiska kasowe w Lidlu zaczęły przypominać taśmy w sortowni odpadów. Setki klientów pojawiało się z sklepach z workami pełnymi pustych opakowań po produktach. Niektórzy tracili smak do zakupów już na parkingu, gdzie przesypywali/przelewali zakupy do opakowań zastępczych i z tymi oryginalnymi biegli po zwrot swoich pieniędzy.
W zasadzie wszystko odbyło się zgodnie z hasłem promocji, bo było „sprytnie” i „tanio”, a nawet za darmo.
Nagle problem z zakupami zaczęli mieć też klienci, którzy nie korzystali z promocji, albo o niej nie wiedzieli. Kasy w dyskoncie zajmowały się głównie skupem zużytych opakowań i wypłatą za nie pieniędzy.
Promocja „Kupuj sprytnie i tanio” miała pierwotnie trwać do końca listopada. Lidl zakończył ją już 8 listopada. Niemiecka sieć zdecydowała jednak, że są rażące przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom, którymi było poznanie zdania klientów o produktach własnych sieci Lidl.
I tu zaczyna się problem, bo w tym samym regulaminie na który powoływali się klienci oddając produkty, jest zapis że sieć może wprowadzić w nim zmiany, ale z 7-dniowym terminem wyprzedzenia. Czyli nie może zakończyć promocji z dnia na dzień, a tak właśnie uczyniła.
Sprawie przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Na bieżąco analizujemy otrzymane sygnały w sprawie promocji w sieci sklepów Lidl. Jeśli będą podstawy do podjęcia działań administracyjnych, będziemy informować na bieżąco - tłumaczy Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK, co czytamy w gazeta.pl
szkoda(2016-11-10 15:51) Zgłoś naruszenie 22665
Niemcy zalozyli ze jestesmy cywilizowanym krajem, a ludzie maja jakies zasady moralne, i nie beda chcieli naduzyc zaufania sieci, wstyd mi za rodakow!
Pokaż odpowiedzi (7)Odpowiedzllubellak(2016-11-12 19:55) Zgłoś naruszenie 111
W tym samym forsal.pl napisane jest jak te zachodnie cywilizowane nacje, narody, państwa dymają państwa naszej części Europy na gorszym jakościowo jedzeniu. Przeczytaj i pomyśl jeszcze raz czy Ci aż tak wstyd za rodaków
DAn(2016-11-10 22:34) Zgłoś naruszenie 204
Te kilkaset tysięcy złotych stracone przez Lidla i tak nie zrekompensuje upadłym polskim małym handlarzom utraty rynku i przychodów. Nie ma się co martwic o giganta. A kto taki wzruszony, niech da Lidlowi kilka setek na wsparcie.
loss(2016-11-10 20:02) Zgłoś naruszenie 1212
Nigdy nie spotkalem sie w Lidlu aby oszkiwano na wydawaniu rezty, na wadze, i aby robili jakies problemy, zawsze pelna kulturka, wiec sie dziwie dlaczego ludzie ich tak potraktowali
as(2016-11-10 19:55) Zgłoś naruszenie 181
to ,ze inni pisza drobnym drukiem, i dymaja nas nie oznacza ,ze mozna wrzucac wszystkich do 1 worka
Karkses(2016-11-10 17:48) Zgłoś naruszenie 244
Mi wstyd za tych idiotów którzy pisali ten regulamin. Co to wgl znaczy zaufanie sieci? Czy naprawdę te obce sieci pobudowane za kredyt z banku światowego za mało zarobiły na Polakach że teraz wszyscy muszą się wstydzić? Nie tylko korporacje i banki mają monopol na wykorzystywanie kruczków prawnych.
kuytvuy(2016-11-10 17:00) Zgłoś naruszenie 409
Czy volkswagen miał zasady moralne gdy oszukiwał klientów ? Niestety w tym swiecie liczy sie tylko kasa , dla mnie to jest chore ale jak widac dla niektórych nie
omerta(2016-11-10 16:23) Zgłoś naruszenie 379
nie rozśmieszaj mnie.. .zasady moralne nadużycie zaufania ....... Na każdym kroku ludzie są dymani z powodu "nie czytania regulaminu" i przy okazji nabijani są w butelkę.... Tutaj regulamin przeczytali - i dobrze!
************** lat 23 który niezna się a wypowiada(2016-11-10 14:43) Zgłoś naruszenie 6750
Że niby ,,przechytrzyła"? Polska cebula po prostu perfidnie wykorzystała ową promocje. Co jest z wami nie tak, że wypisujecie tak mijające się z prawdą tematy artykułów? ,,Sprytna" promocja? Według mnie Lidl wyciągnął rękę i zaoferował zwrot jeśli produkt nie przypadnie nam do gustu. To jak zachowało się społeczeństwo było bardzo przewidywalne. We krwii mamy pseudo cwaniactwo i dymamy sklep na maśle, mleku czy herbacie. Założę się w dodatku, że owej arcy ,,sprytnej" promocji nadużyli tj. ,,przechytrzyli" ci którzy nie narzekają na brak pieniędzy. Biednemu przez myśl nie przejdzie, żeby wrócić z otwartym produktem za kilka zł i żądać zwrotu pieniędzy. To ostatnia moja aktywność na tej stronie. Manipulujecie faktami i słowem nawet w artykułach które nie są ważne. Robicie sensacje niczym brukowe gazetki... tracicie profesjonalizm, tracicie czytelnika...
Pokaż odpowiedzi (3)OdpowiedzPolak to brzmiało dumnie(2016-11-11 07:19) Zgłoś naruszenie 26
I właśnie przez takie podejście i sposób myślenia mamy to co mamy, a Niemcy mają to co mają. Żal patrzeć, żal czytać. Biedoland pod każdym względem, a juz najbardziej kulturalny.
omerta(2016-11-10 16:20) Zgłoś naruszenie 159
Perfidne to jest Twoje ocenianie ludzi. No i jakieś takie zakompleksienie wynikające z poczucia niższości z którego (tak podświadomie) pozwala ci się wygrzebać obrażanie innych "polaki cebulaki" i takie tam. Moim zdaniem cebulakiem jest tu niemiecki Hans z wąsem i pejsem z tyłu który wymyślił tę głupią promocję i jej jeszcze głupszy regulamin. Podjąłeś narrację jaką Ci serwują media..... (niemieckie) :).
pawel(2016-11-10 15:51) Zgłoś naruszenie 63
- co do cebuli to racja, ze ludzie na poziomie nie mysla o takich rzeczach, zeby przesypywac produkty do folii zastepczych na parkingu i zadac zwrotu kasy przychodzac z pustym opakowaniem:) ale co do licha ma do tego portal forsalu, ktory opisuje cala sprawe, raczej trzymajac obiektywizm, bez sadow wartosciujacych, przy zachowaniu pewnej konwencji, ktora sprawia, ze artykul jest w miare ciekawy, a nie tylko przedstawia suche informacje? Chyba oburzenie jest niewlasciwie zaadresowane ??? :) :)
naród śmieciarzy(2016-11-10 19:02) Zgłoś naruszenie 5724
Byłem w Lidlu jak gość przede mną wywalił na taśmę przy kasie chyba całą zawartość swojego śmietnika. Puste opakowania po wędlinach, serach, jeszcze ociekające tłuszczem. Jeden wielki SYF i SMRÓD. Kto tutaj kogo przechytrzył?! Znów pokazaliśmy jak wielkimi śmierdzielami jesteśmy jako naród! WSTYD!!!
Odpowiedzaaa(2016-11-10 14:30) Zgłoś naruszenie 5515
Ha, ha, ha, ale sprytni jestesmy:). Jakby nam nikt nie przeszkadzal, to bysmy swiat opanowali:).
Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedzpiskariota(2016-11-13 16:16) Zgłoś naruszenie 10
Jeśli bylibyśmy faktycznie tak sprytni, to mimo przeszkód byśmy opanowali świat. Więc jednak chyba nie jesteśmy.
to znów ja(2016-11-10 14:45) Zgłoś naruszenie 104
Nie w ciemie bici i mientkim robieni!!! Na pohybel dyskonciarzom.
daj(2016-11-10 20:11) Zgłoś naruszenie 5226
W takich momentach mam watpliwosci czy jestesmy lepsi od arabskiego bydla
OdpowiedzTest(2016-11-10 14:31) Zgłoś naruszenie 4328
POlska wstaje w koncu z kolan!
OdpowiedzJ.N(2016-11-10 18:46) Zgłoś naruszenie 4216
Jak im źle w Polsce to niech się wyprowadzą. Nie będę po nich płakał. Ps. A podatki to jakieś płacą?
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzVgt(2016-11-11 07:16) Zgłoś naruszenie 83
Nie, nie płaca. I zamiast ludziom płacić, zatrudniają niewolników uchodźców z Etiopii za pol miski ryżu na tydzień. I sa dotowani przez Sorosa i ISIS. I sa siedziba rosyjskiego izraelskiego lewactwa LGBT i gender.
Bolo(2016-11-10 15:20) Zgłoś naruszenie 3641
Bieda robi swoje,wstyd mi za tych ludzi!!!!
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzIza(2016-11-11 14:57) Zgłoś naruszenie 71
To nie bieda tylko cwaniactwo. Zwykle ci co sie "dorobili" uskuteczniaja takie chwyty. Nie obrażaj biednych uczciwych ludzi.
cebularz polisowy(2016-11-10 21:50) Zgłoś naruszenie 276
I bardzo dobrze. Jak szarak się pomyli bo niedoszyta regulaminu to go ciągną latami po sadach stosują triki żeby oskubać do gołej kości. Dokładnie jak było z poliso-lokatami. Gdzie byli ci wszyscy obrońcy Lidla jak ludzie chcieli wyskoczyć z badziewia a koncerny ze swoimi prawnikami nie pozwalali im na to.
Odpowiedzbaluciarz(2016-11-10 16:27) Zgłoś naruszenie 2610
Mam nadzieje ze nie bylo to wszystko ukartowane i za jakis czas nie ukaze sie z tego filmik zrobiony z ukrytej kamery,jak polacy -cwaniaczkowie wykorzystywali Lidla oczywiscie pokazny w niemieckiej telewizji z odpowiednim komentarzem.Nie wiem jak wy ale ja w zyciu nie skorzystałbym z "takiej promocji"
Odpowiedztom-23(2016-11-10 19:16) Zgłoś naruszenie 225
Ciekawe ile razy dziennie obracał taki Kuźniar.(ale nie szogun, tylko ten drugi-kmiot)jpg
OdpowiedzZQW(2016-11-11 01:42) Zgłoś naruszenie 211
Nie wiem na czym polegała ta promocja, ale pewnie była ******** przeprowadzona. I tak należało umożliwić zwrot ale : za okazaniem paragonu, nie wcześniej niż następnego dnia i na nie więcej niż 1 sztukę niepasującego towaru, chyba że pozostałe sztuki były nieotworzone. A do tych "lepszych i wyksztaconych z wielkich miast" pomstujących na polskie bydło, to proponuję, aby sobie poczytali case cytowany w wielu szkołach biznesu, o ofercie jaką sieć BILLA zrobiła w Austrii dla swoich klientów. W wypadku stwierdzenia, że zakupiony produkt był przeterminowany, sieć BILLA, zwracała podwójną kwotę za zakupiony towar. I co robili cywilizowani i europejscy kulturalni Austriacy? Oczywiście kupowali z premedytacją artykuły i czekali aż upłynie termin ważności. Po czym kupowali taki sam produkt, chowali go do lodówki, a do BILLI przynosili stary przeterminowany produkt z reklamacją, za który dostawali zwrot pieniędzy w podwójnej wysokości. Jak Billa zorientowała się, że Austriacy masowo robią takie bydło jak nie przymierzając, obecnie Polacy w Lidlu, to z miejsca zakończyła całą akcję.
Odpowiedzghjrr5(2016-11-10 20:36) Zgłoś naruszenie 192
wódkę tez obejmowała ta promocja ????
Odpowiedzanko(2016-11-11 01:51) Zgłoś naruszenie 1314
Typowo polskie "dziadostwo". Jakim trzeba być brudasem, żeby przynosić do sklepu opakowanie po rybie albo śmierdzący kubek po kefirze. Tak samo jak polaczki kupują pieczywo w marketach. Rękawiczki, worki wiszą, ale nie...najpierw podłubiemy w nosie, uchu, wytrzemy poręcz w autobusie..a póxniej zabawimy się w specjalistę od piekarnictwa i wymacamy połowę bułek gołą łapą.
OdpowiedzLookez(2016-11-10 23:58) Zgłoś naruszenie 1311
To takie polskie. Bulandia i tyle. O to Polska właśnie. Powinni nagrać tych ludzi i pokazać w tv.
OdpowiedzCenzorkulturyitekstu(2016-11-10 16:21) Zgłoś naruszenie 123
,,I tu właśnie niemiecka sieć mogła przekonać się co znaczy „sprytnie” po polsku. Klienci okazali się wyjątkowo wybredni. Z ostatniego słowa zacytowanego tekstu należy usunąć litery YB i wtedy otrztymamy poprawnie brzmiące zdanie.
Odpowiedzautor(2016-11-11 10:27) Zgłoś naruszenie 915
Jak Polacy przechytrzyli Niemca. Koniec "sprytnej" promocji Lidla --- i czym tu się chwalić ŻAL czasami wstyt mi jest za granicą mówić że jestem z Polski
Odpowiedzgosć(2016-11-11 04:54) Zgłoś naruszenie 85
cytat:"I tu zaczyna się problem, bo w tym samym regulaminie na który powoływali się klienci oddając produkty, jest zapis że sieć może wprowadzić w nim zmiany, ale z 7-dniowym terminem wyprzedzenia. Czyli nie może zakończyć promocji z dnia na dzień, a tak właśnie uczyniła. Sprawie przygląda się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Na bieżąco analizujemy otrzymane sygnały w sprawie promocji w sieci sklepów Lidl. Jeśli będą podstawy do podjęcia działań administracyjnych, będziemy informować na bieżąco - tłumaczy Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK, co czytamy" CZYŻBY UOKiK popierał złodziejstwo i nieuczciwość klientów? LIDL powinien pokazać publicznie nagrania klientów zdających opakowania zaraz po wyrzuceniu towaru do bagażnika samochodu bez jego sprawdzenia. Kamery są także na parkingach. A potem takich ludzi odszukać i pod sąd.
OdpowiedzArtur(2016-11-11 07:46) Zgłoś naruszenie 715
Pokazaliśmy na co nas stać i jacy jesteśmy. Cwaniactwo jest cechą niezbyt chlubna
OdpowiedzJ236(2016-11-12 12:39) Zgłoś naruszenie 41
"Jak Polacy przechytrzyli Niemca" Lepiej byloby napisac jak polaczki"przechytrzyly".. bo to jednak dotyczy spolecznego rynsztoka ktory w Polsce jest bardzo duzy ale jednak jest mniejszoscia. Spoleczne niziny wystepuja we wszystkich krajach choc sa znacznie mniejsze.
Odpowiedz