W lipcu sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów marki BMW na rynku europejskim wzrosła o ponad jedną trzecią do 14 869 sztuk, zgodnie z danymi zebranymi przez konsultantów Jato Dynamics. W tym samym czasie liczba nowych rejestracji Tesli spadła o 16 proc. do 14 561 sztuk.

W ujęciu rocznym Tesla nadal utrzymuje dominującą pozycję w Europie pod względem liczby sprzedaży pojazdów elektrycznych. Jednak udział Tesli w rynku europejskim maleje na rzecz firm takich jak BMW i Volvo.

W sumie w zeszłym miesiącu europejscy nabywcy samochodów zarejestrowali 139,3 tys. nowych pojazdów elektrycznych, o około 6 proc. mniej w porównaniu z rokiem poprzednim.

ikona lupy />
BMW wyprzedziło Teslę w zeszłym miesiącu w Europie. Amerykańska marka nadal przoduje w sprzedaży pojazdów elektrycznych w ujęciu rocznym / Bloomberg

Elektryki mniej popularne, przez cenę

Popyt na samochody elektryczne w Europie spada po tym, jak kraje takie jak Niemcy i Szwecja zaprzestały lub ograniczyły dotacje. Brak wsparcia rządowego skłoniło producentów do wycofania się ze swoich ambicji w zakresie pojazdów elektrycznych.

Volkswagen poinformował w tym miesiącu, że zmniejsza moce produkcyjne w zakładach w Niemczech i wskazał, że może opóźnić wprowadzenie nowych modeli elektrycznych. Tymczasem Mercedes-Benz wycofał się z planów elektryfikacji i inicjatywy dotyczące akumulatorów.

BMW idzie pod prąd

Na tle innych europejskich producentów BMW wypada znakomicie. Duży popyt na pojazdy elektryczne, w tym modele i4 i iX1, które sprzedawały się lepiej niż podobne modele konkurencyjnych marek, sprawił, że BMW zdołał przeciwstawić się ogólnemu trendowi.

Model Y Tesli utrzymał swoją pozycję najlepiej sprzedającego się modelu elektrycznego w Europie w pierwszej połowie roku Jednak popyt na już lekko podstarzały, czteroletni model słabnie. W lipcu sprzedaż Modelu Y spadła o 16 proc.