Półciężarówki z napędem 4x4 to specyficzny typ aut. Są duże i ciężkie, mimo to producenci na całym świecie elektryfikują te ogromne maszyny holownicze.

Jak się okazuje pomimo swojej ciężkiej budowy, te samochody mają doskonały zasięg dzięki rozległym badaniom i nowym osiągnięciom technologicznym. Producenci samochodów wyposażają je w duże pakiety baterii, ale nie tylko.

Kolejną innowacją zwiększającą zasięg elektrycznych pickupów jest system hamowania regeneracyjnego. Funkcja ta zamienia energię traconą podczas hamowania na użyteczną energię elektryczną dla silnika, zwiększając w ten sposób zasięg. Biorąc pod uwagę zwiększone obciążenie, jest to niezbędne w ruchu ulicznym lub podczas przewożenia ciężkich ładunków.

Jak na razie klienci na całym świecie mają wciąż dość ograniczony wybór aut w tym segmencie, ale niedługo może się to zmienić, ponieważ coraz więcej producentów samochodów wkracza na rynek z nowymi modelami.

Oto pięć najlepszych elektrycznych pickupów z napędem 4x4, jakie obecnie są dostępne.

GMC Hummer EV

Hummer ma opinię samochodu, który dużo pali. Jednak GMC to zmieniło, włączając swojego pickupa do stajni aut elektrycznych. w to całkowicie elektryczny SUV i pickupa. GMC Hummer EV ma zasięg szacowany na 367 mil (około 590 km) i świetnie nadaje się do jazdy terenowej, dzięki funkcji CrabWalk, która umożliwia na poruszanie się pojazdem po przekątnej dzięki kołom skrętowym na wszystkich osiach. Funkcja ta ułatwia manewrowanie pojazdem w ciasnych przestrzeniach, np. podczas parkowania lub jazdy terenowej.

ikona lupy />
GMC HUMMER EV / materiały prasowe GMC

Rivian R1T

Rivian jest stosunkowo nowym graczem na rynku motoryzacyjnym. Producent pojawił się na rynku dopiero w 2009 r., jednak jego R1T zrobił furorę na rynku elektrycznych pickupów.

Szacowany zasięg Rivian R1T z podwójnym silnikiem to 420 mil (okołó 675 km). W otwartej przestrzenie ładunkowej można załadować towar o wadze 1764 funtów (790 kg) i może holować pojazd o masie 11 000 funtów (prawie 5 ton).

ikona lupy />
Rivian R1T / Shutterstock

Chevrolet Silverado EV

Od 1999 roku Chevrolet stawiał na siłę i rozmiar w swojej ofercie Silverado. Tego samego należy spodziewać się też od wersji elektrycznej. Chevrolet Silverado EV ma zasięg 460 mil (740 km). Dzięki silnikowi o mocy 760 koni mechanicznych elektrycznym Silverado można holować do 12 500 funtów, czyli 5,67 ton.

ikona lupy />
Chevrolet Silverado EV / Shutterstock

GMC Sierra EV Denali

GMC Sierra EV Denali wykorzystuje platformę General Motors, elektrycznego samochodu ciężarowy GMC. GMC Sierra EV Denali oferuje różne zasięgi w zależności od wersji i typu akumulatora. Wersja z większym akumulatorem Max Range zapewnia zasięg do 460 mil (ok. 740 km), a model z akumulatorem Extended Range oferuje zasięg do 390 mil (ok. 628 km).

Maksymalna ładowność Sierra EV Denali to 10 500 funtów (4,76 ton).

ikona lupy />
GMC Sierra EV Denali / Shutterstock

Ford F-150 Lightning

Najpopularniejszym pojazdem w Ameryce okazuje się Ford F-Series. W zeszłym roku konsumenci kupili ponad 33 tys. F-150 Lightning, co ugruntowało jego pozycję wśród najlepszych elektrycznych pickupów na świecie.

Elektryczny Ford F-150 Lightning ma napęd na wszystkie koła. Jak na lidera ma dość niski szacowany zasięg 240 mil (386 km).

ikona lupy />
Ford F-150 Lightning Platinum / Ford

Źródło: Quartz