O wnioskach, jakie płyną z badań firmy Fandom, dla „Variety” napisała Jennifer Maas.

Ponad 22 godziny tygodniowo

Nastolatki i pokolenie Z spędzają w świecie gier więcej czasu niż rok temu. Mimo to nadal są w tyle, jeśli przyjrzymy się gamer_k_om z pokolenia Millenialsów. Pośród tych ostatnich aż 52 proc. uznało, że gry wideo to ich najważniejsze hobby. Raport został opracowany na podstawie danych zebranych wśród użytkowników i użytkowniczek platformy Fandom.com.

Reklama

40 proc. badanych Millenialsów spędza w świecie gier więcej niż 22 godziny tygodniowo. Dla porównania – pośród nastolatków odsetek ten wynosi 29 proc. Niemniej – grupa ta jest nadal kluczowa dla twórców gier – w ciągu roku dzieci w wieku 9-12 lat o 63 proc. zwiększyły swój czas poświęcony na granie. Nastolatki powyżej 12 roku życia – o 48 proc.

Rozbudowany świat vs. rywalizacja

Młodszym osobom gry wideo służą do nawiązywania kontaktów społecznych i rywalizacji. Wybierają gry typu battle royal (zadeklarowało to 49 proc. z nich), wyścigi (46 proc.) i gry survivalowe (39 proc.).

Millenialsi szukają w grach wideo przede wszystkim rozrywki intelektualnej. Lubią grać w gatunki MMO (41 proc.), strategiczne (27 proc.) i RPG (26 proc.).

Co przyciąga gamerów i gamerki do gier? W przypadku Millenialsów i Zetek – bogata fabuła, rozbudowane postacie, ciekawe tło. W przypadku nastolatków – skoordynowana praca zespołowa i konkurencja.