Według platformy rezerwacji frachtów Freightos, spiętrzenia kontenerów w portach na obu krańcach drogi znacznie wydłużają czas tranzytu i przyczyniają się do globalnego niedoboru kontenerów.

Ożywienie i ponowne otwarcie gospodarki USA doprowadziły do tego, że wielu detalistów gorączkowo uzupełnia zapasy, mając już na uwadze nadchodzący sezon świąteczny. Braki w dostawach prądu, ostatnie święta w Chinach i wreszcie tajfun Kompasu uderzający w południowe wybrzeże Państwa Środka również nie pomogły w usprawnieniu procesu wysyłek towarów.

Na początku października Freightos poinformował, że transport kontenerów z Azji na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych był teraz o 330 procent droższy niż rok wcześniej. Koszt wysyłki towarów z Azji do Europy Północnej wzrósł nawet o 570 procent, ale stawki nadal pozostały nieco niższe w wartościach bezwzględnych niż w przypadku tras z Azji do Kalifornii.

ikona lupy />
Czas przewozu towarów drogą morską na linii Chiny - USA / statista.com
Reklama