Linia warszawskiego metra M2 funkcjonuje w stolicy od 2015 r. i jest stale rozbudowywana. Po zakończeniu aktualnie trwającego jeszcze etapu rozbudowy, druga linia metra w Warszawie będzie mieć 21 stacji i połączy Bemowo (Karolin) oraz Targówek (Bródno). Aktualnie trwa budowa ostatniego odcinka na Bemowie ze stacjami Lazurowa, Chrzanów, Karolin, oraz stacją techniczno-postojową Karolin.

Stacja kończąca II linię metra zbudowana zostanie na przecięciu ulicy Połczyńskiej i Sochaczewskiej, około 600 metrów od wsi Mory. Oznacza, że mieszkańcy podwarszawskiej miejscowości do stacji metra dojdą piechotą, bez pośpiechu, w około 10 min. Wielu mieszkańców Warszawy chciałoby mieć tak blisko do stacji metra.

Po zakończeniu inwestycji w 2026 r. mieszkańcy wsi Mory, którą według Narodowego Spisu Ludności, w 2021 r. zamieszkiwało 131 osób, będą mogli powiedzieć, że ich wieś jest jedną z najlepiej skomunikowanych miejscowość z centrum Warszawy, bo mają dostęp do metra.

ikona lupy />
M2 - ostatni odcinek na Bemowie (Metro Warszawskie) / UM Warszawa

Metro pójdzie dalej

Obecnie budowany odcinek linii M2 na Karolin, podobnie jak stacja Bródno zaprojektowane są w sposób, który zapewnia techniczną możliwość przedłużenia linii. Plany przewidują, że w przyszłości linia M2 dotrze z jednej strony aż do Ursusa (stacja kolejowa Ursus Niedźwiadek), a z drugiej przejdzie przez Żerań i osiedle Potok i połączy się linią M1 przy stacji Marymont na Żoliborzu.

Wydłużona linia M2 na Żoliborzu umożliwi przesiadkę na wszystkie inne linie metra także na planowane w przyszłości M3, M4 i M5, które są przewidziane w planie rozbudowy warszawskiego metra do 5 linii ogłoszonym 13 lutego 2023 r.

Plan rozbudowy sieci metra w Warszawie:

  • Linia M1 - nowe stacje metra M1 Plac Konstytucji i Muranów,
  • Linia M2 - dokończenie trwającej na Bemowie i rozbudowa, która po przedłużeniu ma dotrzeć do Ursusa, na Żerań i Żoliborz,
  • Linia M3 – budowa 3. linii metra w Warszawie od istniejącej stacji metra Stadion Narodowy przez Grochów i Gocław, a dalej pod Wisłą na Mokotów do PKP Żwirki i Wigury,
  • Linia M4 - budowa 4. linii metra w Warszawie z północy na południe miasta – z Tarchomina przez Marymont, Żoliborz, Śródmieście, Ochotę, Służewiec do Wilanowa,
  • Linia M5 - budowa 5. linii metra w Warszawie ze wschodu na zachód – z Ursusa przez Dworzec Zachodni, Ochotę, Śródmieście, Saską Kępę na Gocławek.
ikona lupy />
Tak będzie wyglądać 5 linii metra w Warszawie do 2050 r. / UM Warszawa