"Zakup Telewizji Polsat dał nam dostęp do ogromnego portfolio kontentu, który chcemy udostępnić naszym klientom. Mając telewizję i internet chcemy łączyć te usługi" - powiedziała dyrektor marketingu Cyfrowego Polsatu Beata Białkowska na konferencji prasowej w środę.

Dodała, że nowa usługa ma głównie lojalizować klientów platformy cyfrowej i zwiększać wartość całej oferty. "Strefa Wideo" będzie dostępna tylko dla abonentów Cyfrowego Polsatu - ale za to bezpłatnie. Usługa jest oparta o zasadę catch-up tv, polegając na oferowanie abonentom telewizji płatnej dostępu do programów, które były emitowane w ostatnim czasie.

Cyfrowy Polsat (CYFRPLSAT) oferuje obecnie dostęp do części programów z 20 kanałów telewizyjnych w tym m.in.: Polsatu, National Geographic, AXN, Cartoon Network oraz 4fun.tv. Okres w którym materiały będą dostępne różni się w zależności od ich dostawcy. Cyfrowy Polsat prowadzi już rozmowy z następnymi nadawcami. Usługa jest dostarczana we współpracy ze spółką Redefine - właścicielem interaktywnej telewizji internetowej ipla - oraz przyt wykorzystaniu jej autorskiej aplikacji do odtwarzania metariałów wideo.

Białkowska poinformowała, że obecnie ok. 75 proc. abonentów Cyfrowego Polsatu ma dostęp do internetu. Spółka liczy, że każdy z nich, przynajmniej raz sprawdzi usługę "strefa wideo".

Reklama

Cyfrowy Polsat podał, że na koniec 2010 r. miał 3436 tys. abonentów. W całym 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 258,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 230,32 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1482,46 mln zł wobec 1266,14 mln zł.