"Na razie koncentrujemy się na PC i konsoli Xbox One (a następnie PlayStation 4), ale chcemy 'Gwintem' wyjść szeroko poza graczy 'Wiedźmina'. We wrześniu uruchamiamy zamkniętą wersję beta i wtedy będziemy stopniowo wpuszczać zarejestrowanych graczy. Data startu otwartej bety zależy od wyników wersji zamkniętej" - powiedział Nielubowicz dziennikarzom.

Według jego słów, baza zarejestrowanych graczy na pierwszy okres bety jest już zapewniona, a kolejnych spółka będzie wpuszczała do gry stopniowo, zgodnie z potrzebami. Monetyzacja gry zacznie się już w tym roku, ale jednocześnie w wynikach pojawią się koszty produkcji plus koszty marketingowe "Gwinta".

Technologia Gog Galaxy, należąca do CD Projekt, będzie obsługiwać "Gwinta" od strony sieciowej. Członek zarządu ds. finansowych dodał, że "Gwint" został zaprojektowany tak, aby odpowiadał wymaganiom i zapotrzebowaniom społeczności e-sportowej, a CD Projekt będzie dążył do tego, aby stał się on areną e-sportowej rywalizacji.

CD Projekt przygotowuje wieloosobową grę free 2 play Gwint z "prostą, wciągającą rozgrywką i niezliczoną ilością taktyk i możliwości". W miarę rozwoju gry plany obejmują dodawanie nowych trybów, większej liczby frakcji, czy płatnych kampanii jednoosobowych.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.

(ISBnews)