Spółka Marquard Media Polska, wycofuje się z rynku prasy- podaje Business Insider Polska. Wraz ze spółką znikną takie tytuły jak "Playboy", "CKM", "Cosmopolitan", "Joy", "Harper’s Bazaar" i "Esquire".

Marquard Media Polska to oddział szwajcarskiej firmy wydawniczej, która w portfolio ma sześć magazynów. Najstarszy tytuł firmy, "Playboy", ukazuje się w Polsce od 1992 roku.

Decyzja o rezygnacji z wydawania tytułów należy do zarządu kierowanego przez Bijana Khezriego, który od 2017 dołączył do zespołu, żeby zmienić przestarzały model biznesowy. Khezri nie ma doświadczenia na rynku wydawniczym, ale od 2018 roku kierował polskim oddziałem spółki.

Jak podaje Business Insider Polska, Khezri komentuje wyjście z biznesu prasowego: "Polski rynek magazynów drukowanych staje się coraz bardziej konkurencyjny, jest coraz mniej pieniędzy na reklamę w prasie i ceny idą w dół. Wydawanie prasy papierowej ma sens w dużych firmach, które mają zdywersyfikowany biznes, posiadają też np. duży portal, telewizję, radio. My mamy bardzo silne marki magazynów, ale nie mamy takiej skali biznesu."

Sprzedaż tytułów spada z roku na rok - magazyny kierowane do kobiet straciły jeszcze więcej niż te kierowane do mężczyzn. W ubiegłym roku zamknięto już dwa inne nierokujące tytuły, "Shape" i "Hot Modę".

Reklama

W tej sytuacji szykują się zwolnienia grupowe - wiadomo, że firma planuje zwolnić ok. 70 proc. całej załogi, a jednocześnie - ponieważ zostawia sobie serwisy internetowe i chce stawiać na rozwój aplikacji shoppingowych - będzie zatrudniać ludzi do sektora cyfrowego.

>>> Czytaj też: Agora: 'Gazeta Wyborcza' ma ponad 200 tys. prenumeratorów cyfrowych