Zdecydowanie największymi kupcami tegorocznych targów są firmy leasingowe. GE Capital Aviation Services, należąca do General Electric spółka zajmująca się wynajmem samolotów komercyjnych, podpisała umowy na zakup 40 modeli Boeinga 737 i 60 modeli Airbusa A320s, łączna wartość zleceń opiewa na 8 mld dolarów. Kolejne wielkie zamówienie pochodzi od Air Lease Corporation, która kupiła 51 Airbusów wartych 4,4 mld dolarów.

>>> Zobacz galerię zdjęć z Farnborough International Airshow 2010

Są to pierwsze zlecenie tych firm od początku kryzysu, a jak twierdzi „Daily Telegraph”, powrót leasingowych gigantów jest potwierdzeniem ostatnich pozytywnych doniesień o stanie rynku lotnictwa komercyjnego.

Do dużych zakupów wróciły także linie lotnicze. Największym kupcem okazały się linie Emirates z Dubaju, które zamówiły 30 samolotów Boeing 777. Z kolei rosyjski Aerofłot zdecydował się na zakup 11 Airbusów A330, a także silników Rolls Royce’a za ponad 600 mln dolarów. Z dala od zgiełku imprezy w Farnborough tanie brytyjskie linie lotnicze Flybe ogłosiły zakup 35 samolotów Embraer 175 za kwotę 1,3 mld dolarów.

Reklama

Na targach lotniczych Air Show, które do 25 lipca potrwają w Farnborough pod Londynem po raz pierwszy w Europie pokazano najnowszy produkt Boeinga – samolot 787 Dreamliner. Airbus zaprezentował długo wyczekiwany model Airbus A380, mogący pomieścić 800 osób na pokładzie. Wśród wielu gości, które pojawiły się na Farnborough International Airshow 2010 pojawił się m. in. sekretarz gospodarki Wielkiej Brytanii Vince Cable.

ikona lupy />
W Farnborough po raz pierwszy w Europie pokazano najnowszy produkt Boeinga – samolot 787 Dreamliner, copyright by Boeing Photo / Inne
ikona lupy />
Aerofłot zdecydował się na zakup 11 Airbusów A330 oraz silników Rolls Royce’a za ponad 600 mln dolarów, fot. Simon Dawson/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Airbus zaprezentował długo wyczekiwany model Airbus A380, mogący pomieścić na pokładzie 800 osób . / Forsal.pl