Najniższą ofertę złożyło konsorcjum Strabag, a najwyższą konsorcjum Assgnia Infraestructuras. "Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na kontynuacji budowy 21 km odcinka autostrady A-4 Brzesko-Wierzchosławice od km 479+000 do km 499+800. Zadanie obejmuje kontynuację robót budowlanych związanych z budową autostrady A4 na odcinku Brzesko – Wierzchosławice w km od 479+000 do km 499+800, przerwanych w marcu 2011r." – czytamy w komunikacie.

W przetargu, w którym kryterium ceny stanowi 70 proc., a termin wykonania - 30 proc., większość oferentów zobowiązuje się do wybudowania 21 km odcinka autostrady w ciągu 15 miesięcy, podano również. "Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, w tym: Odcinek I - 5 miesięcy od daty rozpoczęcia robót Odcinek II - 7 miesięcy od daty rozpoczęcia robót, Odcinek III – nie dłużej niż 21 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do czasu realizacji wlicza się również okresy zimowe" – czytamy dalej.

Najniższą ofertę o wartości 641,76 mln zł złożyło konsorcjum Strabag, Heilit + Werner Budowlana, Poldim i IBM Podbeskidzie, konsorcjum Polimex Mostostal i słowacki Doprastav zaoferowało 684,73 mln zł, konsorcjum chorwackiego Konstruktor Inzenjerning d.d. Split i Grupa Finansowa Cargo zaoferowały 692,87 mln zł, turecki Mapa Insaat Ve Vicaret zaoferował 718,9 mln zł, konsorcjum Dragados i Pol-Aqua zaoferowało 759,35 mln zł, konsorcjum Hydrobudowa Polska, PBG i Aprivia zaoferowało 779,49 mln zł, a najwyższą konsorcjum hiszpańskiego Assgnia Infraestructuras i Radko na 794 mln zł. Odcinek trasy A-4 między Brzeskiem, a Wierzchosławicami pierwotnie realizowało konsorcjum NDI i macedońskiego SB Granit. Konsorcjum w kwietniu zeszło z placu budowy. Według firm, zaawansowanie prac ma wynosić 20 proc.

Reklama