Polacy polubili jabłka - konstatuje "Puls Biznesu". Do apetytu sprzed dekady jeszcze sporo brakuje, ale branża mówi o dwucyfrowym wzroście krajowej sprzedaży i szansach na lepszy wynik.

"Na złość Putinowi Polacy kupili w zeszłym roku od kilku do kilkudziesięciu procent więcej jabłek - swego czasu naszego czołowego towaru eksportowego do Rosji" - czytamy w gazecie.

Nadzwyczajne powodzenie tych owoców trwało przez pierwsze miesiące embarga, które obowiązuje od drugiej połowy 2014 roku. Potem zainteresowanie jabłkami nieco opadło.

>>> Czytaj też: Epidemia wtórnego analfabetyzmu. Dlaczego Polska nie stanie się innowacyjna?

Reklama

Przedstawiciele największych sieci handlowych w Polsce są jednak zgodni: sprzedaż w kraju wyraźnie wzrosła.

Konsumpcji jabłek sprzyja nie tylko ich cena, ale i wyższa jakość - czytamy dalej w gazecie. W poprzednich latach branża przechowywała praktycznie wszystko, bo i tak owoce sprzedawały się wiosną. Teraz jabłka są starannie selekcjonowane, a na rynek trafiają te najlepsze.

Więcej na ten temat - w "Pulsie Biznesu".