Tesla ogłasza akcję serwisową i wzywa do warsztatu 46 096 pojazdów Cybertruck w USA. Powodem wycofania z ruchu elektrycznych pick-upów Tesli jest naprawa usterki, która polega na rozwarstwieniu się i potencjalnym odklejaniu bariery ochronnej, czyli zewnętrznego panelu wykończeniowego wykonanego ze stali nierdzewnej, który mógłby odpaść podczas jazdy.
Zgodnie z komunikatem Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) USA, oderwany panel może stanowić zagrożenie na drodze, zwiększając ryzyko wypadku.
W ramach rozwiązania problemu Tesla bezpłatnie wymieni zespół szyn.
Ponad jedna piąta aut wycofanych z ruchu w USA to Tesle
Tesla odpowiada za znaczną część wycofanych z ruchu pojazdów w USA. W 2024 r. akcje serwisowe Tesli stanowiła 21 proc. wszystkich pojazdów wezwanych do warsztatu w USA w pierwszych trzech kwartałach roku, według firmy zarządzającej wycofaniami BizzyCar.
Jednak większość problemów z samochodami tej marki była zazwyczaj rozwiązywana za pomocą aktualizacji oprogramowania drogą radiową.
W styczniu 239 tys. Tesli wróciło do warsztatu z powodu awarii oprogramowania i zwarcia w komputerach. W lutym tego roku, z powodu awarii układu wspomagania kierownicy, która utrudniała kierowanie autem, szczególnie przy niskich prędkościach, Tesla wezwała do serwisu 380 tys. pojazdów. Do warsztatu musiał jechać Modele 3 i crossovery Model Y z niektórych roczników.
Cybertruck to wyjątkowo awaryjne auto. Od premiery tego elektrycznego pickupa, do listopada ubiegłego roku Cybertruck był wzywany do serwisu sześć razy. Obecna akcji to kolejny taki przypadek.