Zysk operacyjny wyniósł 0,56 mln zł wobec 0,48 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,54 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 10,59 mln zł rok wcześniej.

"Przychody spółki ze sprzedaży w Q1 2023 roku wzrosły o 37 % w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka poprawiła wynik EBIT i EBITDA, a marża brutto rosła szybciej niż koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Zysk netto wyniósł 267 tys zł. Wzrost sprzedaży, poprawa EBIT, EBITDA i osiągniecie zysku netto zostało uzyskane przy dużej dyscyplinie kosztowej, racjonalnej polityce inwestycyjnej, dywersyfikacji i wzmocnieniu kanałów dystrybucji, optymalizacji rozwiązań logistycznych oraz efektywnego zarządzanie zapasami. Dynamiczny wzrost sprzedaży jest konsekwencją dywersyfikacji produktowej oraz zróżnicowanego targetowania cenowego produktów, w okolicznościach zauważalnych pierwszych sygnałów spowolnienia popytu konsumpcyjnego. [...] Wzrosty sprzedaży obejmują wszystkie kanały sprzedaży. Najintensywniejsze wzrosty są w eksporcie (44%), nowoczesnym kanale sprzedaży (43 % - supermarkety, drogerie, dyskonty) oraz e-commerce (68%). Sprzedaż w e- commerce odnotowuje silne wzrosty, ale ze względu na wczesny etap rozwoju nie ma jeszcze istotnego znaczenia w ogólnych przychodach spółki. Spółka zakłada wzrost znaczenia tego kanały z uwagi na rozpoczęcie sprzedaży produktów również na marketplace: Allegro, Empik, Zalando oraz planowanej integracji z Modivo i bezpośredniej sprzedaży na Amazon" - czytamy w raporcie.

Największe znaczenie w przychodach spółki ma nowoczesny kanał sprzedaży (NKD), którego udział wynosi 47 % całości obrotów spółki (w roku poprzednim 45%). Na wzrost sprzedaży w NKD wpłynęło wzmocnienie istniejącej współpracy (m.in. drogerie Rossman, Hebe, Natura, Notino) oraz ponawiane lub nowe akcje z sieciami dyskontów (m.in. LIDL, Biedronka, Kaufland). Spółka odnotowała wzrosty przychodów praktycznie we wszystkich posiadanych markach, a największe nominalne wzrosty sprzedaży w Q1 2023 roku wygenerowały marki Chopin, Miraculum, Pani Walewska, WARS oraz Joko, podano także.

Reklama

"Eksport spółki Miraculum w pierwszym kwartale 2023 roku w porównaniu do tego samego okresu 2022 wzrósł o 44%. Udział sprzedaży eksportowej systematycznie rośnie i wynosi obecnie 24% sprzedaży ogółem. Najważniejsze czynniki wpływające na dynamiczny rozwój sprzedaży eksportowej: 1. realizacja dostaw do klientów z Arabii Saudyjskiej i innych krajów Zatoki Perskiej (m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie), 2. rozwój współpracy z dotychczasowymi partnerami (wzrost wolumenu sprzedaży) i pozyskanie nowych klientów, 3. produkcja wybranych serii produktów z oferty spółki w dedykowanych opakowaniach (różne wersje językowe), 4. przygotowanie materiałów marketingowych spełniających oczekiwania kontrahentów na obcych rynkach (m.in. filmy szkoleniowe w różnych wersjach językowych). W celu zdywersyfikowania sprzedaży i jej zwiększenia, Dział Eksportu uczestniczył w marcu w targach w Bolonii. Stoisko spółki cieszyło się dużym zainteresowaniem i ciągu trzech dni odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z obecnymi klientami, ale przede wszystkim z potencjalnymi, nowymi partnerami. Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma firmami (dystrybutorzy, sieci sklepów) i mamy nadzieję, że część z tych rozmów zakończy się podpisaniem umów i realizacją dostaw jeszcze w roku 2023" - czytamy dalej.

Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.

(ISBnews)