Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Polska daleko w tyle. Zobacz sieci kolei dużych prędkości w Europie [MAPY]

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
To ojczyzna szybkiej kolei na Starym Kontynencie. Pierwszą linię kolejową przeznaczoną dla kolei dużych prędkości otwarto w 1981 roku. Linia to połączyła Paryż z Lyonem. Dziś francuska sieć dużych prędkości liczy 2037 km długości, co daje jej drugie miejsce w Europie. Na mapie kolorem niebieskim zaznaczono istniejące linie wysokich prędkości (LGV). Na czerwono – linie wysokich prędkości, które znajdują się poza Francją, ale są połączone z francuską siecią. Na czarno linie konwencjonalne, po których poruszają się pociągi dużych prędkości (TGV). Liniami przerywanymi zaznaczono linie będące w budowie. Kwadratami zaznaczono specjalne stacje, na których zatrzymują się tylko pociągi TGV, zaś okrągłymi punktami oznaczono stacje konwencjonalne, przeznaczone m.in. dla TGV. Na slajdzie: Mapa sieci połączeń pasażerskich kolei francuskich (SNCF), uwzględniająca międzynarodowe połączenia pociągami TGV. Źródło: Wikimedia Commons. Autor mapy: madcap. Praca oparta na mapie opublikowanej na stronie internetowej firmy SNCF.
To ojczyzna szybkiej kolei na Starym Kontynencie. Pierwszą linię kolejową przeznaczoną dla kolei dużych prędkości otwarto w 1981 roku. Linia to połączyła Paryż z Lyonem. Dziś francuska sieć dużych prędkości liczy 2037 km długości, co daje jej drugie miejsce w Europie. Na mapie kolorem niebieskim zaznaczono istniejące linie wysokich prędkości (LGV). Na czerwono – linie wysokich prędkości, które znajdują się poza Francją, ale są połączone z francuską siecią. Na czarno linie konwencjonalne, po których poruszają się pociągi dużych prędkości (TGV). Liniami przerywanymi zaznaczono linie będące w budowie. Kwadratami zaznaczono specjalne stacje, na których zatrzymują się tylko pociągi TGV, zaś okrągłymi punktami oznaczono stacje konwencjonalne, przeznaczone m.in. dla TGV. Na slajdzie: Mapa sieci połączeń pasażerskich kolei francuskich (SNCF), uwzględniająca międzynarodowe połączenia pociągami TGV. Źródło: Wikimedia Commons. Autor mapy: madcap. Praca oparta na mapie opublikowanej na stronie internetowej firmy SNCF. / Creative Commons
Kraje Europy Zachodniej już w latach 80. XX wieku zaczęły wchodzić w epokę szybkiej kolei. W Polsce z sieci kolei dużych prędkości zostały tylko... plany.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama
Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies
Reklama

Zobacz więcej