Trzeba przełożyć badania na biznes – apelują specjaliści. – Można pompować w naukę olbrzymie pieniądze, ale mało z tego wyniknie bez zaangażowania biznesu. Potrzebny jest system skłaniający do inwestowania w badania – twierdzi prezes Krajowej Izby Gospodarczej Andrzej Arendarski.
– Mamy potencjał ludzki, który przekłada się na dynamiczny rozwój start-upów. W tej chwili mamy też pieniądze na rozwój innowacyjności. Niestety, nie zawsze potrafimy z nich dobrze korzystać – mówi twórca serwisu Audioteka.pl Marcin Beme.
Specjaliści podają przykład laboratoriów na uczelniach technicznych w Polsce i USA – w wyposażeniu nie ma ogromnych różnic, ale są zupełnie inaczej wykorzystywane. W amerykańskich studenci poza zajęciami zajmują się zleceniami dla biznesu. Na politechnikach w Polsce po zajęciach świecą pustkami.
Reklama
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wydała na wspieranie innowacyjności 10,5 mld zł z perspektywy UE na lata 2007 – 2013. Łączna wartość podpisanych w ten sposób umów to 22,6 mld zł.
24 i 25 maja KIG zorganizuje w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie III Kongres Innowacyjnej Gospodarki.