Wkrótce ma być podpisana umowa w tej sprawie. Joanna Makowiecka, wiceprezes ds. finansowych Polimeksu-Mostostalu, potwierdza tylko, że spółka prowadzi rozmowy z zagranicznym partnerem. Nie chce jednak zdradzić nazwy firmy.

Wiadomo, że Polimex-Mostostal od trzech miesięcy ma problem ze znalezieniem spółki, która zastąpi Strabag jako kluczowego podwykonawcę odpowiedzialnego za budowę 40 mostów i wiaduktów. Jeżeli umowa zostanie zawarta, Polimex pokona główną przeszkodę stojącą na drodze do kontynuacji inwestycji. Odcinek A1 ze Strykowa do Tuszyna pierwotnie miał być oddany do użytku w tym roku, aneks do umowy z GDDKiA przesunął termin na sierpień 2014 r. Nawet ta druga data jest jednak zagrożona, bo prace praktycznie zamarły. Jak wynika z najnowszego raportu o zaawansowaniu prac publikowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, na budowie 40 km A1 pracuje zaledwie 100 osób.

Nowy partner Polimeksu miał być znany na przełomie lipca i sierpnia. Z firmą nie chciały jednak współpracować m.in. Budimex i Eurovia. Potencjalni partnerzy obawiają się jednak, że generalny wykonawca nie będzie w stanie regulować zobowiązań. Większość oczekiwała zapewnienia, że otrzyma zapłatę za prace bezpośrednio od GDDKiA (z pominięciem Polimeksu). Przedstawiciele dyrekcji nie chcą komentować sprawy. Podpisana w 2010 r. umowa na budowę A1 Stryków–Tuszyn jest warta 1,2 mld zł.