Dzięki inwestycji II linia metra będzie miała ponad 13,5 km długości i 13 stacji do 2019 r.

"Prezydent m.st. Warszawy skierowała do Biuletynu Zamówień Publicznych Wspólnot Europejskich ogłoszenie o rozpoczęciu przetargu na: 1) I etap realizacji odcinka zachodniego – od szlaku za stacją C9 'Rondo Daszyńskiego' do torów odstawczych za stacją C6 oraz 2) I etap realizacji odcinka północno-wschodniego – od szlaku za stacją C15 'Dworzec Wileński' do torów odstawczych za stacją C18" - czytamy w komunikacie.

Będzie to przetarg nieograniczony, w którym każde zadanie stanowi odrębną część. Każda firma zgłaszająca się w przetargu może złożyć ofertę tylko na jeden odcinek: północno-wschodni lub zachodni. Dokumentacja przetargowa zawiera m.in. program funkcjonalno-użytkowy, gotowe projekty budowlane, badania, decyzje środowiskowe, wzór umowy. Termin składania ofert przewidziany jest na przełomie I i II kwartału 2015 r., podano również.

>>> Czytaj też: 190 mln euro za biurowiec w centrum Warszawy. Metropolitan sprzedany

Reklama

"Kontynuujemy inwestycje w najnowocześniejszy środek transportu w mieście – podziemną kolej. Centralny odcinek II linii metra jest gotowy, teraz rozbudujemy go o kolejne stacje, a dzięki temu tworzy się miasto" - powiedziała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, cytowana w komunikacie.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska" (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło" (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza" (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka" (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek 1" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Targówek 2" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wszystkie wyżej wymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.

Podobnie jak centralny odcinek II linii metra, również ten etap prac będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Jest to strategiczny projekt w inwestycjach rządowych i Warszawa ubiega się o dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85 proc. inwestycji. Wraz z taborem będzie to 4 mld zł, podsumowano w komunikacie.