Firma transportowa postanowiła zwerbować 50 stałych użytkowników komunikacji miejskiej, którzy mają pomóc przede wszystkim w walce ze zjawiskiem jazdy bez biletu. Ich zadaniem będzie przekazywanie informacji o obecności w autobusach osób, które nie płacą za przejazd.

Przy okazji zarząd przedsiębiorstwa autobusowego chce od swoich tajnych współpracowników otrzymywać sygnały o nieprawidłowym stylu jazdy czy opóźnieniach.

Lokalne włoskie media informują żartobliwie, że w Bolzano zorganizowano "casting na agentów 007".

"Szukamy 50 osób z głową na karku, ale nie fanatyków" - wyjaśnił szef firmy Mariano Vettori. Zapewnił, że celem tej inicjatywy jest poprawa usług.

Reklama

Pasażerowie informatorzy otrzymają w ramach wdzięczności bony o wartości 150 euro do wydania w miejscowych supermarketach.

Działające w firmie związki zawodowe skrytykowały pomysł takiej obywatelskiej pomocy, a na znak protestu zorganizowały strajk.

Z Rzymu Sylwia Wysocka (PAP)