Notowany na warszawskiej giełdzie Torfarm może się pochwalić ponad 30-proc. udziałem w hurtowym rynku leków. Ponieważ dalsza ekspansja byłaby coraz kosztowniejsza, od 2009 roku firma zaczęła poszerzać swoją działalność o inne gałęzie. W firmę Synoptis zajmującą się produkcją leków w ciągu roku Torfarm zainwestował już ok. 12 mln zł. Pół roku temu powstała agencja reklamowa Nekk, która swoje usługi zaproponuje wszystkim producentom leków, z którymi współpracuje hurtownia. Mają ich zachęcić mniejsze koszty promocji, bo agencja oferuje dostęp do aptek objętych programami lojalnościowymi Torfarmu, nośników w aptekach, wydawnictw i stron www. Od niedawna w grupie jest także spółka ILC zajmująca się budowaniem systemów informatycznych dla branży farmaceutycznej, głównie aptek.
– Rozwój oraz nowe obszary działalności sprawiają, że zdecydowaliśmy o przekształceniu naszej grupy w uproszczoną strukturę holdingową. Na jej czele stanie spółka o nowej nazwie Neuca – mówi Piotr Sucharski, prezes spółki Torfarm. Do jej zadań należeć będzie m.in. zarządzanie grupą, rozwój nowych obszarów działalności, zapewnienie kapitału, zarządzanie logistyką i administracją.
– Wszystko to ma sprzyjać zwiększeniu efektywności działania całej grupy – mówi Piotr Sucharski. Szukając oszczędności, Torfam chce do 2012 roku zmniejszyć liczbę magazynów z 34 (o łącznej powierzchni 76,5 tys. mkw.) do 12. Leki będą dystrybuowane z trzech w pełni zautomatyzowanych magazynów centralnych oraz dziewięciu lokalnych o powierzchni 61 tys. mkw. Od 2013 roku pozwoli to oszczędzać 27,5 mln zł rocznie.
Za zmniejszeniem powierzchni magazynowej pójdą zwolnienia – będzie musiało odejść 1,4 tys. osób z 2,3 tys. tam pracujących. – Na koniec 2012 roku będzie zatrudnionych przypuszczalnie około 1,5 tys. osób mniej – mówi Dariusz Śmiejkowski, wiceprezes grupy Torfarm. Cała grupa zatrudnia teraz 5,3 tys. osób.
Reklama
5,6 mld zł wyniosła sprzedaż grupy Torfarm w 2009 roku