Wysłannicy międzynarodowej firmy Dive Group, specjalizującej się w badaniach typu "mystery shopping", odwiedzili w styczniu 2010 roku 100 oddziałów 20 banków w największych miastach Polski, próbując założyć lokatę w wysokości 10 tysięcy złotych. Jak zauważa "Puls Biznesu", wnioski z badania są smutne: do zachodnich standardów polskim bankom wciąż jest daleko. Jeśli standard oceny usług, który powinien obowiązywać w branży finansowej, to 100 proc., to średnia dla polskich banków wyniosła zaledwie 77 proc. Nawet najlepsze według przeprowadzonych badań banki osiągnęły wyniki tylko na poziomie 86 proc.

Według "tajemniczych klientów" Dive Group, polskie banki najgorzej wypadają w obsłudze klientów. Choć stanowiska pracy bankowej zostały ocenione średnio aż na 97 proc., to już np. atmosfera w banku na 75 proc., rozpoznanie potrzeb klientów - na 69 proc., kompetencje pracowników - na 60 proc., a czas oczekiwania na obsługę - tylko na 11 proc.

Więcej o wynikach badań w "Pulsie Biznesu".