Na sprzedaży OC komunikacyjnego Link4 stracił 64,8 mln zł, a na AC - 9,4 mln zł. Towarzystwo zarabiało za to na innych liniach biznesowych - najwięcej na ubezpieczeniach wypadku, w tym wypadku przy pracy i choroby zawodowej (16,4 mln zł).

Słabe wyniki Link4 spowodowane są głównie pogarszaniem się współczynnika szkodowości, który wzrósł z 67 proc. w 2008 r. do 76 proc. rok później. W ub. roku towarzystwo musiało wypłacić 148 mln zł odszkodowań. Było jednak nadal wypłacalne.

- Trudno znaleźć wytłumaczenie dlaczego w przypadku Link4 szkodowość tak szybko rośnie. Przecież klient poszukujący taniego produktu nie musi być osobą nieodpowiedzialną, czyli np. jeżdżącą nieostrożnie autem, zastanawia się Przemysław Schmidt z firmy Trigon Polska.

- Widocznie Link4 z jakichś powodów przyciąga oszustów, co odbija się negatywnie na wynikach, uważa Jerzy Lisiecki, szef firmy brokerskiej International Risk and Corporate Advisory.

Reklama