"Zgodnie z postępowaniem prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, działając na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawcy Hochtief Polska oraz Hochtief Solutions AG jako jedyni złożyli ofertę niepodlegającą odrzuceniu" - powiedział w poniedziałek Przybylski.

Dodał, że oferta ta otrzymała w trakcie oceny maksymalną liczbę punktów, czyli 100.

W maju br. władze portu wybrały krótką listę wykonawców. Wśród wybranych podmiotów znalazły się trzy konsorcja i dwie firmy: konsorcjum firm P.R.I. "Pol-Aqua", Dragados; konsorcjum Hochtief Polska i Hochtief Solutions AG; konsorcjum Strabag, Strabag AG, Ed. Zueblin AG, Zipp Bratislava oraz firmy: Karmar, Astaldi.

Jak powiedział w poniedziałek Przybylski, stara część terminalu zostanie na czas remontu zamknięta najprawdopodobniej już na początku sierpnia br. Prace mają potrwać do końca 2014 r.

Reklama

Według przygotowanego projektu, stara część terminalu zostanie zmodernizowana. Po przebudowie cały terminal będzie stanowił jedną bryłę, jednolitą pod względem architektonicznym, technicznym i funkcjonalnym. W nowym obiekcie stanowiska odprawy biletowo-bagażowej mają być umieszczone na wyspach w środku hali pasażerskiej. Przebudowana ma zostać też antresola z biurami służb lotniskowych, przewoźników i biur podróży.

Władze lotniska podkreślają, że to ostatni moment na przebudowę tego obiektu, ale nie da się tego zrobić bez wyłączenia go z eksploatacji na dłuższy czas.

Stary terminal został oddany do użytku w 1992 r. W nowym hala przylotów została oddana dla pasażerów w 2006 r., a hala odlotów - w 2008 r.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2011 r. port obsłużył ponad 9,3 mln pasażerów, czyli prawie 43 proc. ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu pięciu miesięcy br. odprawiono tam ponad 3,68 mln pasażerów.

ikona lupy />
Wnętrze terminalu Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina na warszawskim Okęciu, fot. Tupungato / Shutterstock.com / ShutterStock