"Obecnie modernizujemy nasz warsztat i wyposażamy go w maszyny, które powinny być w użyciu od 2014 roku, co pozwoli na zwiększenie mocy produkcyjnych. Decyzji w kwestii nabycia gruntu mają zostać podjęte do końca bieżącego roku, negocjujemy warunki spłaty. Realizacja drugiej fazy programu inwestycyjnego celuje w budowę nowego zakładu. W efekcie ograniczonego finansowania zewnętrznego Peixin rozważa realizację i rozpoczęcie produkcji w zależności od pozyskiwania kapitału i generowanej gotówki" - powiedziała Hongyan Dai podczas spotkania z dziennikarzami.

Aktualne moce produkcyjne Peixin są wypełnione do końca I kw. 2014 roku, a zarząd ocenia dalsze pespektywy jako dobre. Stąd podtrzymuje swoje plany inwestycyjne. Wartość pierwszej fazy inwestycyjnej wynosiła 40 mln RMB (yuan renminbi; ok. 20 mln zł). Druga faza inwestycji skończy się pod koniec 2014 roku i jej wartość wyniesie 200 mln RMB (ok. 100 mln zł), z czego budowa fabryki szacowana jest na 50 mln RMB (ok. 25 mln zł).

Według słów członek zarządu Peixin, rozpoczęcie produkcji spodziewane jest w I kw. 2015, w zależności od warunków pogodowych. Po II fazie moce produkcyjne mają wzrosnąć o 50%. Tymczasem kolejna, trzecia faza programu inwestycyjnego szacowana jest na 300 mln RMB (ok. 150 mln zł), co pozwoli na 4-krotne podniesie mocy produkcyjnych.

"Kolejną emisję akcji rozważamy w połowie 2014 roku na 70-100 mln zł. Nie wykluczamy również, że możemy sięgnąć po finansowanie poprzez obligacje. Zastanawiamy się również nad publikacją prognoz finansowych" - wskazała Hongyan Dai.

Marża brutto na sprzedaży po III kw. 2013 roku wynosi 36%. Dyrektor marketingu Peixin Kaida Xie wskazuje, że rozwój technologiczny maszyn pozwoli na sprzedawanie ich po wyższych marżach i w tym dostrzega potencjał do zwiększania rentowności. Maszyny do produkcji pieluch dają spółce największą zyskowność i cieszą się największym popytem rynkowym.

Reklama

Rynek wewnętrzny Chin Peixin ocenia jako bardzo perspektywiczny, m.in. ze względu na zmianę nastawienia polityki rządowej co do drugiego dziecka.

Kraje, w których firma prowadzi główną aktywność w kierunku działań dystrybucyjnych to USA, Turcja i Indie. Firma liczy również na wykorzystanie trendów demograficznych w krajach Ameryki Południowej, czy Afryki.

"Nasza strategia zakłada równowagę w przychodach między rynkiem chińskim, a eksportem. Jednak czasowo mogą nastąpić odchylenia. Ze względu na popyt w Chinach oczekujemy, że sprzedaż krajowa będzie miała przewagę" - ocenił Xie.

Peixin International Group jest producentem maszyn do produkcji artykułów higienicznych codziennego użytku. Sprzedaje swoje produkty pod marką "Peixin". Dzielą się one na cztery główne kategorie: maszyny do produkcji pieluch, maszyny do produkcji podpasek, maszyny do produkcji chusteczek higienicznych i inne maszyny. Zakład produkcyjny Peixin znajduje się w Quanzhou, w prowincji Fujian w Chinach. Peixin zadebiutował na warszawskiej giełdzie w październiku 2013 r.