Dyrektywa w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji ma na celu zapewnienie demontażu i recyklingu pojazdów w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Dyrektywa wprowadza wytyczne dotyczące ponownego użycia i recyklingu pojazdów i ich części.

Celem przepisów jest przede wszystkim zmniejszenie ilości odpadów pochodzących z pojazdów, kiedy są one złomowane, ograniczenie stosowania niebezpiecznych substancji w trakcie ich produkcji oraz zwiększenie ilości materiałów uzyskanych z recyklingu wykorzystywanych do produkcji samochodów. Postępowanie wobec Polski w tej sprawie Komisja rozpoczęła już w 2009 roku. Od tego czasu wiele zagadnień zostało uregulowanych, ale nie wszystkie.

Dwa lata temu Bruksela wydała uzasadnioną opinię dotyczącą wciąż nierozwiązanych problemów. Rząd w Warszawie miał wtedy zapewniać, że wprowadzi odpowiednie przepisy w 2013 roku, ale - jak podkreśla Komisja - dotąd nie pojawiły żadne dalsze zmiany.

>>> Cztaj też: Toyota ogłasza kolejny program naprawczy. Wadliwe pompy hamulcowe w 1,75 mln samochodów?

Reklama