Zysk operacyjny wyniósł 3,13 mln zł wobec 0,84 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,62 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 3,86 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I poł. 2021 r. spółka miała 1,34 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,42 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 14,09 mln zł w porównaniu z 5,12 mln zł rok wcześniej.

Wynik EBITDA grupy w I półr. br. wyniósł -0,66 mln zł wobec -3,9 mln zł rok wcześniej.

"Drugi kwartał 2021 roku wyróżniał się zarówno znacznym wzrostem przychodów, jak i intensywną pracą nad rozwojem naszej infrastruktury biznesowej. Kontynuowaliśmy skalowanie naszego zespołu, a także metodologii i narzędzi umożliwiających nam rozwój infrastruktury go-to-market. Aktywnie nadrabiamy zaległości w zakresie skalowania naszego biznesu wynikające z ograniczeń w dostępie do finansowania, problemu, który rozwiązaliśmy dopiero w czwartym kwartale 2020 roku" - napisał prezes Paweł Wieczyński w liście do akcjonariuszy.

Zapewnił, że nowe zespoły handlowe zbudowane na koniec 2020 r. i w 2021 r., wpłyną głównie na przychody w 2022 i 2023 r. "Nasze dążenie do wzrostu przychodów na poziomie minimum 70% r/r pozostaje niezmienione" - podkreślił prezes.

"W drugiej połowie tego roku planujemy kontynuować działania przyczyniające się do wzrostu, zwiększać nakłady na eliminację wąskich gardeł i rozwijać wydolność biznesową. Opierając się na danych od użytkowników z sektora rządowego, jak i od pierwszych komercyjnych klientów, możemy zaobserwować, że stoimy przed znaczącą szansą rynkową i biznesową" - zapowiedział Wieczyński.

W związku z rewizją metodologii lejka sprzedażowego przeprowadzonej w pierwszym kwartale 2021 roku, Datawalk rozpoczął uwzględnianie odnowień licencji tymczasowych oraz usług wsparcia, aby lepiej odzwierciedlić oczekiwane poziomy przychodów, wskazał także prezes.

"Ogólny wzrost wartości całego lejka planowo powinien nastąpić w przypadku m.in.: znaczącego zwiększenia bazy referencji (szczególnie w Ameryce Północnej) oraz powiększenia zasobów sprzedażowych (uwzględniając czas niezbędny na szkolenie oraz budowę własnego pipeline projektów danego handlowca)" - napisał w liście.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2021 r. wyniosła 3,13 mln zł wobec 4,64 mln zł straty rok wcześniej.

DataWalk (dawniej PiLab) to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.

(ISBnews)