"Zaktualizowana strategia grupy zakłada możliwość: (i) poszerzenia portfolio gier produkowanych przez grupę o gry z segmentu AA z założeniem, że przy krótszym czasie produkcji, niższym budżecie i mniejszej objętości (ang. scope), będą się one charakteryzować jakością porównywalną z grami z segmentu Triple-A, (ii) produkcji gier AAA i AA w nowych gatunkach, nie objętych dotychczas działalnością grupy oraz (iii) pozyskania nowego lub nowych zespołów produkcyjnych lub też przejęcia podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo w nowych dla działalności grupy obszarach, tj. nowym segmencie AA i gatunkach innych niż gry typu shooter i gry akcji, łączące elementy RPG" - czytamy w komunikacie.

Zgodnie z założeniami spółki, celem zaktualizowanej strategii jest osiągnięcie przez grupę pozycji jednego z czołowych, niezależnych studiów deweloperskich na świecie, a począwszy od roku 2024, osiągnięcie celu w postaci corocznej premiery gry wyprodukowanej przez grupę w modelu pracy z wydawcą lub w modelu self-publishing, podkreślono.

Reklama

Aktualizacja strategii grupy nie wiąże się ze zmianą celów określonych w dotychczasowej strategii grupy, zaznaczono także.

"W tym zakresie spółka potwierdza kontynuację przyjętego modelu biznesowego grupy polegającego na równoległej produkcji kilku gier z segmentu Triple-A w modelu współpracy z wiodącymi globalnymi wydawcami, jak również dalszy rozwój produkcji gier AAA w modelu self-publishing, tj. jako wydawca wyprodukowanych przez grupę gier w oparciu o istniejące lub nowo wytworzone IP" - czytamy dalej.

PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.

(ISBnews)