Na początku roku Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), przed którym obywatele mogą składać swoje skargi na instytucje finansowe, orzekł, iż holenderskie banki pobierały zbyt wysokie odsetki od kredytów.

Wówczas Stowarzyszenie Konsumentów wystąpiło do największych banków Niderlandów z roszczeniem rekompensaty nadpłaconych kwot.

W poniedziałek ABN AMRO poinformował o porozumieniu z Consumentendond, w wyniku, którego pierwsi klienci banku, którzy mieli kredyt ze zmiennym oprocentowaniem lub konto z opcją przekroczenia limitu, otrzymają zwrot - ćwierć miliarda euro.

„To były trudne rozmowy, ale udało się nam wywalczyć najlepsze warunki dla klientów” – powiedziała Sandra Molenar, dyrektor Stowarzyszenia Konsumentów cytowana przez dziennik „Algemeen Dagblad”.

Reklama

Na początku sierpnia na podobny krok zdecydował się największy bank Niderlandów, prywatny RABOBANK. Z informacji dziennika „De Telegraaf” wynika, że rekompensata obejmie 150 tys. klientów. Mieliby oni otrzymać od kilkuset do kilku tysięcy euro.