Warszawa, 21.03.2017 (ISBnews) - Marvipol zakłada wzrost sprzedaży mieszkań o co najmniej 10% r/r do ok. 700 w 2017 r., poinformował ISBnews członek zarządu odpowiedzialny za segment deweloperski Mariusz Poławski. Cel ma zostać zrealizowany dzięki nadal wysokiej sprzedaży w Central Park Ursynów, wzrostowi sprzedaży w Riviera Park i "co najmniej tak dobrej, jak ubiegłoroczna" sprzedaży lokali z Bemowo Residence.
"Zakładamy, że w 2017 r. sprzedaż lokali wzrośnie o co najmniej 10%, do poziomu ok. 700 sztuk. Spodziewamy się, że sprzedaż na naszej flagowej inwestycji - Central Park Ursynów - utrzyma się na swoim stałym, wysokim poziomie 400 mieszkań rocznie. Oczekujemy wzrostu sprzedaży mieszkań w inwestycji Riviera Park zlokalizowanej na Żeraniu, oraz co najmniej tak dobrej, jak ubiegłoroczna sprzedaży lokali z Bemowo Residence. Dołączając do tego sprzedaż mieszkań w planowanych do uruchomienia inwestycjach mamy wszelkie atuty ku temu, by zrealizować wyznaczone na 2017 r. cele" - powiedział Poławski w rozmowie z ISBnews.
Poinformował, że w ciągu 1-2 miesięcy spółka rozpocznie sprzedaż mieszkań w Harmony Park - nowej inwestycji, powstającej w ramach Central Park Ursynów, "wyróżniającej się, obok standardowej dla Marvipol jakości m.in. dość ekstensywną zabudową" i "bogactwem zieleni części wspólnych". W ramach Harmony Park powstanie 11 kameralnych budynków. W tym roku w ramach Harmony Park do sprzedaży trafią 4 budynki z 405 lokalami na ponad 20 tys. m2 PUM.
Według Poławskiego, Harmony Park nie zmniejszy zainteresowania wcześniejszymi, wciąż komercjalizowanymi, etapami Central Park Ursynów.
"Central Park Ursynów jest tak zaplanowana, by uniknąć tzw. efektu kanibalizacji między poszczególnymi etapami. Osiedle tworzy spójną całość, równocześnie jednak budynki różnią się wysokością, intensywnością zabudowy, sąsiadującymi częściami wspólnymi czy też specyfiką rozkładów mieszkań, rozmiarem przynależnych do nich balkonów, logii czy tarasów. Klient chcący zamieszkać na styku Ursynowa i biznesowej części Mokotowa może dziś u nas wybierać między ostatnimi gotowymi lokalami z pierwszych etapów Central Park Ursynów, finalizowanymi etapami Lake Park, czy też pełną ofertą mających dopiero powstać budynków Harmony Park. Tak zróżnicowana oferta ma szerszą grupę docelową" - wyjaśnił członek zarządu Marvipolu.
Zgodnie z jego słowami, deweloper w 2017 r. wprowadzi jeszcze na rynek kolejny etap Riviera Park z ponad 200 lokalami. Start inwestycji zależeć będzie m.in. od postępów sprzedaży wcześniejszego etapu projektu.
"Przygotowujemy się również do wprowadzenia do sprzedaży kameralnego (44 lokale) projektu apartamentowego na Mokotowie, przy ul. Modzelewskiego. Zakładamy, że jego realizacja ruszy w drugiej połowie roku" - kontynuował Poławski.
Choć w ub.r. spółka nie porozumiała się ws. zakupu mLocum, nie wyklucza, że potencjał jej segmentu deweloperskiego może zostać wzmocniony przez akwizycję.
"Szukamy szans na zwiększenie portfela projektów deweloperskich i w tym kontekście dopuszczamy również zakup firmy posiadającej działki lub realizującej projekty mieszkaniowe. Nasze wymagania pozostają jednak niezmienne – interesują nas projekty o ciekawym dla nas potencjalne i rentowności" - podsumował członek zarządu.
W 2016 r. Marvipol zawarł 627 umów sprzedaży lokali, o 4,5% więcej niż rok wcześniej.
Marvipol to jeden z największych warszawskich deweloperów, jest też importerem i dystrybutorem samochodów. Marvipol jest notowany na GPW od 2008 r. W 2015 r. spółka miała 694 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Tomasz Chaberko
(ISBnews)