Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ranking 10 największych firm w CEE Coface 2015

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Volkswagen Slovakia A.S. to słowackie przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej należące do grupy niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen. W słowackich zakłada Volkswagena produkowane są samochody, skrzynie biegów i elementy do aut. Volkswagen Slovakia jest jednym z największych pracodawców w Słowacji, a także jednym z największych eksporterów. W 2014 r. obroty spółki zamknęły się kwotą 6 mld 171 mln euro, o 5,4 proc. mniejszą niż rok wcześniej. W 2013 r. obroty spółki wynosiły 6 mld 524 mln EUR. W 2014 r. słowacki VW zanotował zysk netto na poziomie 124 mln EUR, o 173,4 proc. wyższym niż rok wcześniej, gdy zysk netto wynosił 45 mln EUR. Zatrudnienie wzrosło o 5,2 proc. W 2014 r. słowacki VW zatrudniał 9,9 tys. pracowników. Rok wcześniej zatrudnienie było na poziomie 9 tys. 415 osób.
Volkswagen Slovakia A.S. to słowackie przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej należące do grupy niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen. W słowackich zakłada Volkswagena produkowane są samochody, skrzynie biegów i elementy do aut. Volkswagen Slovakia jest jednym z największych pracodawców w Słowacji, a także jednym z największych eksporterów. W 2014 r. obroty spółki zamknęły się kwotą 6 mld 171 mln euro, o 5,4 proc. mniejszą niż rok wcześniej. W 2013 r. obroty spółki wynosiły 6 mld 524 mln EUR. W 2014 r. słowacki VW zanotował zysk netto na poziomie 124 mln EUR, o 173,4 proc. wyższym niż rok wcześniej, gdy zysk netto wynosił 45 mln EUR. Zatrudnienie wzrosło o 5,2 proc. W 2014 r. słowacki VW zatrudniał 9,9 tys. pracowników. Rok wcześniej zatrudnienie było na poziomie 9 tys. 415 osób. / Bloomberg
Polskie firmy dominują w zestawieniu 500 największych przedsiębiorstw regionu. W pierwszej 10. połowa przedsiębiorstw to firmy z Polski.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze (3)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • llubellak
    2015-09-05 14:56
    Jakie wnioski? Ano takie, że w Polsce poza Biedronką, wszystkie spółki są nadal polskie, za granicą z kolei większość spółek to własność VW. Ale drugi, ważniejszy wniosek to porównanie MOL i Orlen. Jeszcze kilka lat temu, nie pamiętam kto i jak ale chyba za rządów SLD, były pomysły aby połączyć MOL z Orlenem aby stworzyć silny koncern w tej części Europy. Fuzja dwóch równorzędnych partnerów ale z niewielkim wskazaniem na MOL bo niby większy był wówczas. Dziś, MOL ma przychody o 10 mld EURO mniejsze i co ciekawe zatrudnia o 8 tys. ludzi więcej! Jeszcze trochę i Orlen połknie MOL na śniadanie
    0
    zgłoś
  • 1235
    2015-09-05 21:45
    llubellak? Czym się podniecasz? Wiesz jakie z tego wnioski? W Polsce nie ma żadnego znaczącego przemysłu ani żadnej znaczącej firmy. Orlen, Lotos, PGNIG to spółki surowcowe w zasadzie klepiące kase na pośrednictwie a PGE to spółka tłukąca kase na produkcji i dystrybucji prądu...
    W ogóle całe zestawienie pokazuje słabość całego regionu bo koncern Volksvagena ze swoimi spółkami - Audi, skoda także zajmuje tu wysokie lokaty...
    0
    zgłoś
  • llubellak
    2015-09-05 22:32
    1235 niczym się nie podniecam. Napisałem tylko że MOL chciał się łączyć z Orlenem a dziś Orlen ma prawie dwa razy większe przychody! Napisałem również, że wśród polskich spółek przeważają te o polskim rodowodzie będące wciąż polskie. Przedsiębiorstwa ze Słowacji, Węgier czy Czech po za CEZ i MOL to firmy należące do grupy VW!
    Niczym się nie podniecałem i nie podniecam. A pisanie że w Polsce nie ma żadnego znaczącego przemysłu jest nie do końca właściwe! Polska ma wiele branż na których opiera swój rozwój w przeciwieństwie do wspomnianej trójki!
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej