Na pytanie, na czym najprawdopodobniej oszczędziliby podczas recesji, badani (862 osoby) wskazali najczęściej wydatki na wakacje (47 proc.), jedzenie na mieście i majsterkowanie (po 41 proc.). Jedynie 19 procent badanych wskazało na koszty telefonu komórkowego, 16 procent oszczędziłoby na telewizji, a 10 proc. na szerokopasmowym internecie.

Ofcom podkreśla, że ta tendencja nasila się, ponieważ usługi telekomunikacyjne są coraz tańsze.

Przedstawiciel regulatora Peter Phillips dodaje: "Mimo recesji, ludzie spędzają więcej czasu na oglądaniu telewizji, używaniu telefonu komórkowego czy internetu".

Według raportu w maju 2009 roku przeciętny Brytyjczyk spędzał w domu przy internecie 25 minut - o dziewięć więcej niż w 2004 roku. Przy tym średnie wydatki gospodarstwa domowego na usługi internetowe spadły w porównaniu z 2007 rokiem. Raport wskazuje też na silnie rosnący popyt na usługi internetowe.

Reklama