Warszawa, 20.09.2016 (ISBnews) - Ferro zamierza rozwijać eksport i wchodzić na nowe rynki, jednocześnie stara się osiągnąć wzrosty sprzedaży na rynku polskim, poinformowali członkowie zarządu spółki.

"Polska to nasz strategiczny rynek, chociaż eksport daje nam dywersyfikację przychodów. Szukamy na polskim rynku nowych możliwości, nowych klientów, nowych kontaktów handlowych" - powiedziała prezes Aneta Raczek podczas spotkania prasowego.

W ostatnich latach spółka notowała średnioroczną dynamikę sprzedaży ogółem na rynku polskim na poziomie zbliżonym do zera, przy wzrostach na rynkach eksportowych. Udział eksportu w sprzedaży w ciągu 12 miesięcy poprzedzających koniec II kw. 2016 r. wyniósł 60% wobec 53% rok wcześniej.

"Dużo pracy wkładamy w to, żeby to zero przekształciło się w plusy" - powiedział wiceprezes Zbigniew Gonsior.

Zapytany o to, czy za rok spółka odnotuje dalszy wzrost udziału eksportu odpowiedział, że "czysto matematycznie, pewnie tak".

Ferro otworzyło niedawno przedstawicielstwo w Bułgarii, rozwija także sprzedaż na Węgrzech. W przyszłości może wchodzić na kolejne rynki.

"W tym roku na razie nie planujemy wchodzić na nowe rynki , na przyszłości nie wykluczamy, przyglądamy się 'Pribałtyce', w kolejnych latach byśmy chcieli otworzyć nowe przedstawicielstwo" - powiedziała prezes.

Za ciekawe w dalszej perspektywie spółka uważa także rynki południowej Europy, w tym krajów byłej Jugosławii.

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich firm - producenta armatury przepływowej, spółki Caleffi oraz La Torre. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od kwietnia 2010 r.

(ISBnews)