Reklama

Na poziomie skonsolidowanym GMV ma się zwiększyć o 22-24%, a przychody o 67-71%. Oczekiwania co do skorygowanej EBITDA na poziomie skonsolidowanym wynoszą +2-6%, zaś nakłady inwestycyjne spodziewane są w przedziale 720-800 mln zł, podano.

"Pozostajemy niezmiennie skoncentrowani na jak najlepszym wykorzystaniu możliwości rozbudowanej grupy, by poszerzać naszą pozycję międzynarodową, zaczynając od Czech w przyszłym roku. Działania podjęte w celu poprawy rentowności Allegro Smart! w obliczu coraz wyższej inflacji i kosztów dostaw wraz z refinansowaniem wszystkich pożyczek krótkoterminowych i powrotem do spadku naszego lewara finansowego pomogą nam w nadchodzących kwartałach dobrze nawigować w niepewnych warunkach rynkowych" - powiedział CFO Allegro Jon Eastick, cytowany w komunikacie.

Skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 537,3 mln zł w III kw. 2022 r. (wzrost o 13,9% r/r), przy czym dla działalności w Polsce - 587,6 mln zł (wzrost o 24,6% r/r). GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, wyniosła w tym okresie 12 906,7 mln zł (wzrost o 30,4% r/r), zaś w Polsce - 12 011,8 mln zł (+21,4% r/r).

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 319,5 mln zł w III kw. 2022 r. (wzrost o 88% r/r), w tym przychody w Polsce wyniosły 1 627,3 mln zł (wzrost o 31,9% r/r).

Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.

(ISBnews)