Reklama

Reklama

Reklama

Nie tylko Volkswagen. Oto największe skandale motoryzacyjne w historii

23 września 2015, 17:06
Kilka lat temu doszło do głośnego skandalu związanego z samochodami Toyoty produkowanymi w latach 2004-2010. Problem dotyczył m.in. modeli Avalon, Camry, Corolla, Prius, oraz wybranych pojazdów marki Lexus. Chodziło o błędy konstrukcyjne, które mogły doprowadzić do zablokowania się pedału gazu w czasie jazdy i samoistnego przyśpieszenia pojazdu. Początkowo japoński koncern zaprzeczał wszelkim zarzutom i zrzucał winę na błędy kierowców. Jednak po udokumentowaniu ponad 60 przypadków zacięcia się pedału gazu (część z nich zakończyła się śmiercią pasażerów), Toyota ugięła się pod naciskiem amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości. W latach 2009-2010 koncern wezwał do swoich serwisów lub wycofał z rynku ponad 9 mln samochodów na całym świecie. W 2012 roku, aby uniknąć postępowania prokuratorskiego, Toyota zapłaciła amerykańskiemu rządowi rekordową grzywnę 1,2 mld dolarów. To jednak zaledwie kropla w morzu strat poniesionych przez japoński koncern. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 5 lat japoński koncern wypłacił w sumie prawie 50 mln dolarów w odszkodowań i zmagał się z 400 postępowaniami sądowymi. Na skandalu ucierpiała również wartość marki Toyota. Ogółem, straty poniesione przez Japończyków sięgają miliardów dolarów.
Kilka lat temu doszło do głośnego skandalu związanego z samochodami Toyoty produkowanymi w latach 2004-2010. Problem dotyczył m.in. modeli Avalon, Camry, Corolla, Prius, oraz wybranych pojazdów marki Lexus. Chodziło o błędy konstrukcyjne, które mogły doprowadzić do zablokowania się pedału gazu w czasie jazdy i samoistnego przyśpieszenia pojazdu. Początkowo japoński koncern zaprzeczał wszelkim zarzutom i zrzucał winę na błędy kierowców. Jednak po udokumentowaniu ponad 60 przypadków zacięcia się pedału gazu (część z nich zakończyła się śmiercią pasażerów), Toyota ugięła się pod naciskiem amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości. W latach 2009-2010 koncern wezwał do swoich serwisów lub wycofał z rynku ponad 9 mln samochodów na całym świecie. W 2012 roku, aby uniknąć postępowania prokuratorskiego, Toyota zapłaciła amerykańskiemu rządowi rekordową grzywnę 1,2 mld dolarów. To jednak zaledwie kropla w morzu strat poniesionych przez japoński koncern. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 5 lat japoński koncern wypłacił w sumie prawie 50 mln dolarów w odszkodowań i zmagał się z 400 postępowaniami sądowymi. Na skandalu ucierpiała również wartość marki Toyota. Ogółem, straty poniesione przez Japończyków sięgają miliardów dolarów. / Bloomberg / Jeff Kowalsky
„Afera spalinowa” VW może okazać się najbardziej kosztownym – z finansowego i wizerunkowego punktu widzenia – skandalem w historii branży motoryzacyjnej. Z pewnością jednak nie pierwszym. W przeszłości wielkie koncerny co najmniej kilkakrotnie musiały przełknąć gorzką pigułkę porażki i miliardowych strat.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama