Reklama

Reklama

Reklama

Nie tylko Volkswagen. Oto największe skandale motoryzacyjne w historii

23 września 2015, 17:06
Kilka lat temu doszło do głośnego skandalu związanego z samochodami Toyoty produkowanymi w latach 2004-2010. Problem dotyczył m.in. modeli Avalon, Camry, Corolla, Prius, oraz wybranych pojazdów marki Lexus. Chodziło o błędy konstrukcyjne, które mogły doprowadzić do zablokowania się pedału gazu w czasie jazdy i samoistnego przyśpieszenia pojazdu. Początkowo japoński koncern zaprzeczał wszelkim zarzutom i zrzucał winę na błędy kierowców. Jednak po udokumentowaniu ponad 60 przypadków zacięcia się pedału gazu (część z nich zakończyła się śmiercią pasażerów), Toyota ugięła się pod naciskiem amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości. W latach 2009-2010 koncern wezwał do swoich serwisów lub wycofał z rynku ponad 9 mln samochodów na całym świecie. W 2012 roku, aby uniknąć postępowania prokuratorskiego, Toyota zapłaciła amerykańskiemu rządowi rekordową grzywnę 1,2 mld dolarów. To jednak zaledwie kropla w morzu strat poniesionych przez japoński koncern. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 5 lat japoński koncern wypłacił w sumie prawie 50 mln dolarów w odszkodowań i zmagał się z 400 postępowaniami sądowymi. Na skandalu ucierpiała również wartość marki Toyota. Ogółem, straty poniesione przez Japończyków sięgają miliardów dolarów.
Kilka lat temu doszło do głośnego skandalu związanego z samochodami Toyoty produkowanymi w latach 2004-2010. Problem dotyczył m.in. modeli Avalon, Camry, Corolla, Prius, oraz wybranych pojazdów marki Lexus. Chodziło o błędy konstrukcyjne, które mogły doprowadzić do zablokowania się pedału gazu w czasie jazdy i samoistnego przyśpieszenia pojazdu. Początkowo japoński koncern zaprzeczał wszelkim zarzutom i zrzucał winę na błędy kierowców. Jednak po udokumentowaniu ponad 60 przypadków zacięcia się pedału gazu (część z nich zakończyła się śmiercią pasażerów), Toyota ugięła się pod naciskiem amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości. W latach 2009-2010 koncern wezwał do swoich serwisów lub wycofał z rynku ponad 9 mln samochodów na całym świecie. W 2012 roku, aby uniknąć postępowania prokuratorskiego, Toyota zapłaciła amerykańskiemu rządowi rekordową grzywnę 1,2 mld dolarów. To jednak zaledwie kropla w morzu strat poniesionych przez japoński koncern. Szacuje się, że w ciągu ostatnich 5 lat japoński koncern wypłacił w sumie prawie 50 mln dolarów w odszkodowań i zmagał się z 400 postępowaniami sądowymi. Na skandalu ucierpiała również wartość marki Toyota. Ogółem, straty poniesione przez Japończyków sięgają miliardów dolarów. / Bloomberg / Jeff Kowalsky

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej