"Gazeta Wyborcza" będzie się ukazywać w nowej formule wydawniczej od 17 października br., nastąpi też podwyżka ceny poszczególnych wydań dziennika, poinformowała Agora. W poniedziałki i piątki egzemplarz "Gazety Wyborczej" będzie kosztować 3,99 zł, we wtorki, środy i czwartki – 2,99 zł, a wydanie weekendowe – 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach, podano również.



To druga podwyżka w tym roku. Od 4 lutego w czwartki i piątki „Gazeta Wyborcza" kosztowała już 3,4 zł, a w soboty - 3,5 zł, zaś przed zmianą cena tych wydań wynosiła 3,3 zł. Cena wydań ukazujących się od poniedziałku do środy dotychczas wynosiła 2,9 zł i w lutym się nie zmieniła.

"Nowa formuła wydawnicza 'Gazety Wyborczej' pozwala jeszcze lepiej dopasować naszą ofertę do zachowań współczesnego czytelnika. Wsłuchując się w opinie odbiorców, postanowiliśmy tak ułożyć tydzień z 'Gazetą Wyborczą', by być bliżej nich i zapewniać im solidną porcję lektury przez cały tydzień, a nie tylko na weekend. Dlatego istotnie wzmocniliśmy trzy wydania dziennika w te dni, które cieszą się największą popularnością wśród naszych odbiorców, a pozostałe trzy wydania to 'Gazeta Wyborcza' w swojej podstawowej formie z porządną dawką jakościowego i rzetelnego dziennikarstwa - także lokalnego" - powiedział nowy wydawca Jerzy Wójcik, cytowany w komunikacie.

W nowej formule wydawniczej w poniedziałki czytelnicy "Gazety Wyborczej", otrzymają tygodniki "Duży Format", "Ale Historia" i nowy "Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje". We wtorki, środy i czwartki oprócz podstawowego wydania dziennika zaproponuje odbiorcom praktyczne wskazówki, niezbędne poradniki oraz informatory, które ułatwiają zrozumienie przepisów prawa lub wyjaśniają inne istotne kwestie. W piątki "Gazeta Wyborcza" będzie się ukazywała wraz z dodatkami "Co Jest Grane 24", "Tylko zdrowie" i "Gazeta Telewizyjna". W soboty, tradycyjnie, czytelnicy wraz z "Gazetą Wyborczą" otrzymają tygodnik "Wysokie Obcasy" oraz "Magazyn Świąteczny" w nowej formule i ze specjalną sekcją "Na jeden temat", podano również.

"Nowa formuła wydawnicza 'Gazety Wyborczej' to kolejny krok w rozwijaniu naszej oferty. Chcemy coraz lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby czytelników, być tam, gdzie oni i działać w ich rytmie dnia czy tygodnia, dostarczając im treści dopasowane do ich stylu życia. Dlatego cały czas dbamy o kondycję "Gazety Wyborczej" we wszystkich jej emanacjach - od analogowej po cyfrową, pamiętając nie tylko o czytelnikach papierowego wydania dziennika, ale również odbiorcach płatnej oferty cyfrowej oraz internautach korzystających z ogólnodostępnych treści przed paywallem i w mediach społecznościowych. Już teraz możemy zapowiedzieć następny etap transformacji naszej działalności - premierę nowej wersji serwisu Wyborcza.pl, która nastąpi już wkrótce" - powiedział członek zarządu Robert Musiał, również cytowany w komunikacie.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

(ISBnews)