Dodała, że to drugi przetarg. „W poprzednim, ogłoszonym w ubiegłym roku, nie została złożona żadna oferta” – podkreśliła Rarus.

Przetarg dotyczy dzierżawy MOP Woźniki Zachód (kategoria III) i MOP Woźniki Wschód (kat. II) przy A1 w województwie śląskim i MOP Łukawiec (kat.II) i MOP Paszczyna Południe (kat.II) przy A4 w województwie podkarpackim.

Reklama

Obowiązkiem dzierżawcy będzie zagospodarowanie terenu MOP-a do przewidzianych kategorii oraz jego utrzymania.

Rarus dodała, że dzierżawca będzie zobowiązany do zapłaty na rzecz GDDKiA czynszu w stałej kwocie oraz czynszu od przychodu uzyskanego z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na MOP. „Umowa dzierżawy zawierana będzie na 20 lat” – zaznaczyła.

Rozwiązanie polegające na łączeniu w jednym postępowaniu przetargowym MOP-ów na różnych autostradach ma na celu szybsze znalezienie ich dzierżawców. Do tej pory na dzierżawę MOP-ów przy podkarpackim odcinku A4 było ogłaszanych kilka przetargów, które nie przyniosły rezultatów. Dlatego GDDKiA postanowiła połączyć w jednym przetargu dzierżawę dwóch MOP-ów na Podkarpaciu i dwóch przy odcinku A1 w województwie śląskim, które mają większy potencjał komercyjny. MOP-y Woźniki Zachów i Wschód znajdują się przy autostradzie A1 na odcinku od Pyrzowic pod Częstochowę. Odcinek ten został oddany na początku sierpnia 2019 r.

Aktualnie na podkarpackim odcinku w stację paliw wyposażony jest tylko MOP Palikówka i MOP Paszczyna Północ. Obie stacje należą do koncernu Orlen.

MOP-y, które są przy polskich autostradach, dzielą się na trzy kategorie. Pierwsza to miejsca o funkcji wypoczynkowej, gdzie znajdują się tylko m.in. parkingi i sanitariaty. MOP-y kategorii II dodatkowo mają stacje paliw, stanowiska obsługi pojazdów, obiekty gastronomiczno-handlowe czy punkty informacji turystycznej. Natomiast MOP-y kategorii III mają również obiekty noclegowe. (PAP)

autor: Wojciech Huk