Jak podaje CNBC powołując się na anonimowego informatora, Facebook na przełomie października lub listopada tego roku zamierza rozpocząć przygotowania do oferty publicznej. Przeprowadzającym lukratywne IPO ma być bank inwestycyjny Goldman Sachs.

>>> Czytaj też: Facebook czy Facebóg? Z serwisu Marka Zuckerberga korzysta już 500 milionów osób

Przedstawiciele największego na świecie portalu społecznościowego odmawiają komentarza do medialnych doniesień, jednak w zeszłym miesiącu, Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjny Facebooka potwierdził, że IPO firmy jest nieuniknione.

IPO Facebooka będzie kolejną ofertą spółek z branży mediów społecznościowych, które w ostatnim czasie ustawiają się w kolejce na parkiet. Debiut portalu LinkedIn, który miał miejsce w zeszłym miesiącu, wywindował wartość tego portalu do 7 mld dol. Na początku czerwca, portal grupowych zakupów Groupon złożył niezbędne dokumenty do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych, a jego IPO ma przynieść 750 mld dol. Eksperci ostrzegają - wygórowane wyceny tych spółek mogą być oznaką kolejnej bańki internetowej.

Reklama

>>> Czytaj też: Giełdowy szał na portale społecznościowe. Pęcznieje nowa bańka