"Jest to pierwsza umowa z PKP Intercity na modernizację lokomotyw spalinowych serii 6D. Dotychczasowi klienci, a zmodernizowaliśmy już 139 sztuk lokomotyw tej serii, bardzo chwalą sobie nasze rozwiązania, ceniąc wysoką dostępność, niezawodność i niskie koszty eksploatacji" - powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek, cytowany w komunikacie.

Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski zaznaczył, że w 2015 r. spółka zamierza "eksploatować już w ponad 70 proc. tabor nowy i zmodernizowany".

>>> Polecamy: Oto gwiazdy kolei: czym jeżdżą albo będą podróżowali polscy pasażerowie

Modernizacja m.in. zwiększy moc lokomotyw do 800 - 1000 kW, a maksymalną prędkość do co najmniej 90 km/h. W połowie remontowanych pojazdów, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, będą zainstalowane urządzenia umożliwiające zasilanie składów pociągów w energię elektryczną, podano również.

Reklama

Zmodernizowane lokomotywy będą sezonowo prowadzić składy na liniach niezelektryfikowanych np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko - Kudowa Zdrój, Olsztyn - Braniewo. Przeznaczone są też do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn i Szczecin.

Termin realizacji zamówienia wynosi nie więcej niż 18 miesięcy od daty podpisania umowy. PKP Intercity przeznaczyło na sfinansowanie tego zamówienia 76 mln zł brutto. Część środków potrzebnych na realizację inwestycji przewoźnik pozyska z funduszy unijnych – w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

>>> Czytaj też: Stadler i Newag wyprodukują 20 pociągów dla PKP Intercity