Oferta obejmie 10 mln akcji, a przedział cenowy ustalono na 1,55-2,0 zł, poinformowała prezes spółki, Ewa Wójcikowska. Oznacza to, że maksymalna wartość oferty wyniesie 20 mln zł brutto i 18,8 mln zł netto.

Od 18 do 21 stycznia potrwa budowa księgi popytu, a 22 stycznia ma zostać podana cena emisyjna oraz nastąpić przydział akcji. Dla inwestorów instytucjonalnych zarezerwowano 8 mln akcji, a w transzy otwartej 2 mln sztuk. Ewentualne zapisy dodatkowe zaplanowano na 28-29 stycznia.

Spółka zaoferuje 25,6 proc. istniejących akcji, które obecnie należą do jedynego akcjonariusza - Blackwire Ventures. Akcje te uprawniają do 17,8 proc. głosów na WZA.

Oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.

Reklama

"Środki pozyskane z emisji akcji zostaną przeznaczone na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co umożliwi nam zwiększenie mocy produkcyjnych oraz poprawę wydajności i efektywności. Obecne moce są już wykorzystywane w blisko 100%, ale po zbudowaniu nowej mieszalni podwoją się" - powiedziała Wójcikowska na konferencji prasowej.

Prezes dodała, że plany spółki zakładają wzrost co najmniej na poziomie rynku, ale duży udział eksportu może pozwolić na jeszcze szybszy rozwój. Celem jest utrzymywanie w kolejnych latach 25-30-proc. tempa wzrostu przychodów.

"Ponieważ przychody z zagranicy stanowią najbardziej dynamicznie rozwijający się segment naszej działalności, chcemy się mocno rozwijać w tym kierunku poprzez akwizycje. Obecnie rozmawiamy z 3 podmiotami o przychodach na poziomie 30-50 mln euro na rynku niemieckim, ale na razie są to wstępne negocjacje" - wyjaśniła prezes.

Wójcikowska dodała, że w związku z tym trudno określić nawet przybliżony termin zakończenia negocjacji i ewentualnej finalizacji transakcji. Nie zdecydowano także jeszcze o sposobach finansowania tych przedsięwzięć.

"W związku z planowanymi nakładami inwestycyjnymi nie planujemy w najbliższych latach wypłaty dywidendy" - podsumowała Wójcikowska.

Global Cosmed Group zrzesza powiązane kapitałowo i organizacyjnie firmy kosmetyczne i chemiczne, różniące się specjalizacją produkcyjną oraz funkcjami: wytwórczą, usługową i dystrybucyjną. Oferta Grupy obejmuje wyroby zaspakajające szeroki wachlarz potrzeb konsumentów, związanych z dbałością o ciało i czystość w domu.

W 2011 r. spółka wypracowała 105,1 mln zł przychodów i 5,0 mln zł zysku netto. Prognozy na rok 2012 zakładają przychody na poziomie 120,2 mln zł przychodów i 5,9 mln zł zysku. W roku bieżącym ma to być odpowiednio 132,3 mln zł i 6,8 mln zł.