Znamy już dane dotyczące przenoszenia numerów w 2013 r. Play nadal cieszy się największym zainteresowaniem użytkowników komórek. W ostatnim kwartale ubiegłego roku operator zyskał ponad 181 tys. a w całym roku ponad 760 tys. nowych klientów – wynika z raportu opublikowanego przez branżowy portal Telepolis. Najwięcej w 2013 r. stracił T-Mobile (502 tys.).

Z danych wynika, że sprawdza się strategia Orange polegająca na pozyskiwaniu klientów poprzez wprowadzoną wiosną ubiegłego roku tańszą markę nju mobile. Wprawdzie z pomarańczowej sieci ubyło prawie 453 tys. kart SIM, ale jednocześnie operator zajął drugie miejsce po Play, jeśli chodzi o liczbę pozyskanych klientów. W ciągu całego roku przybyło mu ich ponad 317 tys. prawie dwukrotnie więcej niż kolejnemu na liście telekomowi. Jak pisaliśmy, tuż przed świętami nju mobile obniżyło opłaty za nielimitowane rozmowy na komórki z 29 zł do 19 zł, w związku z tym można się spodziewać nie tylko powstrzymania odpływu klientów z sieci Orange, ale już w pierwszym kwartale tego roku operator może być na plusie.

Kolejna obniżka cen rozmów no limit stawia w trudnej sytuacji Playa, któremu w tej chwili ciężko będzie uczestniczyć w kolejnej wojnie cenowej. Operator próbuje bowiem pozyskać środki na zakup nowych częstotliwości. Aukcja 25 MHz z pasma 800 MHz przeznaczonych na szybki Internet LTE zakończy się prawdopodobnie w maju 2014 r. Kilka dni temu media informowały o tym, że P4, operator sieci Play, chce wyemitować obligacje wysokiego ryzyka. Rzecznik Playa, Marcin Gruszka nie chciał komentować tych informacji. Gdyby się one potwierdziły, oznaczałoby to, że Play ma trudności z gromadzeniem środków, bowiem emisja tego typu obligacji jest uznawana za jeden z najdroższych sposobów pozyskiwania kapitału. Z polskim operatorów na taki ruch zdecydował się do tej pory tylko Polkomtel.

Reklama