Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak radzić sobie z pokoleniem Y? Oto 8 wskazówek dla pracodawców

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Wejście na rynek pokolenia Y (zwanego często również „pokoleniem klapek i iPodów”), czyli młodych urodzonych w latach 1980 - 1995, wymaga od pracodawców zmiany sposobów zarządzania. Specjaliści podkreślają jednak, że obłaskawienie „pokolenia korporacji” się opłaca i otwiera przed firmami wyjątkowe możliwości. Prezentujemy 8 rekomendacji dla pracodawców opracowanych na podstawie ogólnopolskiego badania „Pokolenie Korporacji” przeprowadzonego przez Magazyn Exclusive Info.
Wejście na rynek pokolenia Y (zwanego często również „pokoleniem klapek i iPodów”), czyli młodych urodzonych w latach 1980 - 1995, wymaga od pracodawców zmiany sposobów zarządzania. Specjaliści podkreślają jednak, że obłaskawienie „pokolenia korporacji” się opłaca i otwiera przed firmami wyjątkowe możliwości. Prezentujemy 8 rekomendacji dla pracodawców opracowanych na podstawie ogólnopolskiego badania „Pokolenie Korporacji” przeprowadzonego przez Magazyn Exclusive Info. / ShutterStock
Są pewni siebie, dobrze wykształceni, chcą rozwijać się zawodowo i zmieniają miejsca pracy jak rękawiczki. Generacja Y to nie lada wyzwanie dla pracodawców. Jak sobie z nią radzić? Oto rekomendacje opracowane przez Magazyn Exclusive Info.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze (2)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • Boniek89
    2015-04-07 09:29
    Wskazówki dla pracodawców od Polaków:
    1. Nie zatrudniać na czarno i śmieciowe umowy (tygodniowe, miesięczne, 3 miesięczne tymczasowe umowy)
    2. Nie wyzyskiwać pracownika ponad jego możliwości (bezpłatna praca po godzinach, płatne 50/100% nadgodziny)
    3. Szanować pracownika (bez krzyków, wyzwisk, straszenia)
    4. Przestrzegać zasad bhp, (dłuższe przerwy w pracy - 15min na 8h? śmiech na sali! ubrania robocze na czas, szkolenia, kursy dla tych którzy ich nie mają)
    5. Płace adekwatne do umiejętności (żadne sztuczne zaniżanie stawek, staże płatne)
    6. Dbanie o atmosferę w firmie (integracyjne imprezy, wspólne wypady, praca bez pośpiechu)

    Gdy takie rzeczy zostaną wcielone przez pracodawce to może się coś zmieni! Ale pracodawca nastawiony jest
    na ZYSK. Nie ważna jest przyszłość narodu, ludzi wokoło (chyba, że własna). Najlepiej nachapać się ile się da, kosztem słabszych. Bo po co? Po co myśleć choć trochę o innych? jak ważne, ze mi Kasa wchodzi do kieszeni! NIE DA SIĘ? DA SIĘ! Cała Europa zachodnia i Ameryka Płn zrozumiała, że pracownik ZADOWOLONY to pracownik wydajniejszy! Zresztą do kogo ja to pisze?! Do neokolonialnego narodu w którym w 80/90 % ludzie pracują dla zagranicznych firm, które nie pozwolą sobie na płace i warunki porównywalne lub lepsze niż we własnym kraju...
    0
    zgłoś
  • Boniek89
    2015-04-06 22:35
    Wskazówki dla pracodawców od Polaków:
    1. Nie zatrudniać na czarno i śmieciowe umowy (tygodniowe, miesięczne, 3 miesięczne tymczasowe umowy)
    2. Nie wyzyskiwać pracownika ponad jego możliwości (bezpłatna praca po godzinach, płatne 50/100% nadgodziny)
    3. Szanować pracownika (bez krzyków, wyzwisk, straszenia)
    4. Przestrzegać zasad bhp, (dłuższe przerwy w pracy - 15min na 8h? śmiech na sali! ubrania robocze na czas, szkolenia, kursy dla tych którzy ich nie mają)
    5. Płace adekwatne do umiejętności (żadne sztuczne zaniżanie stawek, staże płatne)
    6. Dbanie o atmosferę w firmie (integracyjne imprezy, wspólne wypady, praca bez pośpiechu)

    Gdy takie rzeczy zostaną wcielone przez pracodawce to może się coś zmieni! Ale pracodawca nastawiony jest
    na ZYSK. Nie ważna jest przyszłość narodu, ludzi wokoło (chyba, że własna). Najlepiej nachapać się ile się da, kosztem słabszych. Bo po co? Po co myśleć choć trochę o innych? jak ważne, ze mi Kasa wchodzi do kieszeni! NIE DA SIĘ? DA SIĘ! Cała Europa zachodnia i Ameryka Płn zrozumiała, że pracownik ZADOWOLONY to pracownik wydajniejszy! Zresztą do kogo ja to pisze?! Do neokolonialnego narodu w którym w 80/90 % ludzie pracują dla zagranicznych firm, które nie pozwolą sobie na płace i warunki porównywalne lub lepsze niż we własnym kraju...
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej