statystyki

Radpol chce zwiększać eksport, nie spodziewa się poprawy koniunktury w II półr.

4 sierpnia 2016, 13:00 | Aktualizacja: 04.08.2016, 14:23
Źródło:ISBnews

Radpol chce przekroczyć 20 mln zł przychodów z eksportu w tym roku i liczy na dalsze zwiększanie tej działalności. Nie zakłada natomiast poprawy koniunktury na rynku w II półroczu, poinformował prezes Marcin Kowalczyk.

Reklama

Reklama





"Chcielibyśmy w tym roku przekroczyć 20 mln zł eksportu" – powiedział Kowalczyk podczas konferencji prasowej.

W I półroczu 2016 r. Radpol miał 9,9 mln zł przychodów z eksportu, co stanowiło 13,4% przychodów ogółem.

"Zwiększa się zakres geograficzny, ale również towarowy naszej działalności eksportowej. Dlatego w II półroczu będziemy się przyglądać temu, czy jesteśmy dobrze zorganizowani w działalności eksportowej, będziemy wzmacniać tę działalność" – dodał Kowalczyk.

Kluczowym rynkiem dla spółki są Niemcy, gdzie pozyskała prestiżowy kontrakt w Monachium. Inne rynki to między innymi Dania i Czechy.

Perspektywy na krajowym rynku Radpol ocenia jako mało optymistyczne, na co wpływa silna konkurencja, brak przetargów, a także brak dofinansowania dla projektów ciepłowniczych i z obszaru wod-kan-gaz.

"Dramatycznych zmian w sytuacji firmy raczej bym się nie spodziewał, ani na plus ani na minus. W naszej ocenie, rynku nie tracimy, a w takich obszarach jak słupy betonowe czy osprzęt termokurczliwy pozycję na rynku poprawiamy. Problem jest z rynkiem i z popytem" – powiedział prezes.

W związku z tą sytuacją Radpol szuka możliwości rozwojowych i nowych obszarów. Przykładem jest sprzedaż betonowych tyczek plantatorom chmielu w Niemczech.

Spółka planuje także przeprowadzić innowacyjny w skali europejskiej projekt rozwojowy w segmencie ciepłowniczym, wart kilkanaście milionów złotych. Obecnie Radpol stara się o pozyskanie unijnego dofinansowania do tego przedsięwzięcia.

"Chcemy go przeprowadzić bez względu na finansowanie" – powiedział wiceprezes Andrzej Sielski.

Radpol to wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie instalacji do przesyłu ciepła, produktów dla energetyki oraz rur z tworzyw sztucznych do instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, a także rozwiązań dla innych gałęzi przemysłu. Kluczowymi odbiorcami produktów grupy są takie sektory jak energetyka, gazownictwo, ciepłownictwo, kolejnictwo czy motoryzacja. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.

(ISBnews)

Reklama

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze