Targi w Hanowerze były znakomitą okazją, by uczcić dwie dekady imponującej i niezwykłej historii Solarisa. Tegoroczne sukcesy przedsiębiorstwa zbiegły się bowiem z jubileuszem 20-lecia działalności firmy.

Autobus roku z Polski

Bus of the Year 2017 – to oficjalna nazwa nagrody, którą uroczyście wręczono przedstawicielom firmy Solaris za model Urbino 12 electric. To pierwszy w historii pojazd bateryjny, który zdobył to wyróżnienie. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mamy fajny autobus , który został dobrze odebrany i oceniony przez grono ekspertów i otrzymaliśmy tę prestiżową nagrodę – stwierdził wiceprezes zarządu firmy Solaris Dariusz Michalak. Zwycięski model wyposażony jest w baterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdy wynosi 40 kWh. Energia uzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzez tradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwarantuje szybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna „wtyczka” służy do uzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy.

Hybrydowa nowość Solarisa

Dużym zainteresowaniem na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze cieszył się też nowy model Urbino 12 Hybrid. Autobus wyposażony jest w szeregowy system HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems. W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny, który zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności. Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Reklama

Premierowe, 12-metrowe Urbino CNG

Model Urbino CNG charakteryzuje się przestrzennym i jasnym wnętrzem, w którym wykorzystano znane już w Solarisach, nowoczesne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED, efektywna klimatyzacja czy ładowarki USB, dzięki którym podróż nowym gazowcem staje się niezwykle komfortowa. W autobusie znajdują się 33 miejsca siedzące, w tym 16 dostępnych jest z niskiej podłogi. Jednostkę napędową w nowym gazowym modelu stanowi sprawdzony silnik marki Cummins ISLG o mocy 320 KM, spełniający normę Euro6, a w prezentowanym egzemplarzu sprzężony ze skrzynią biegów VOITH Diwa6.